Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forum regels

U pikt uw aandelen op basis van een vogelpikbord? Of U bezit de magische kracht dat alles wat je koopt op mystieke wijze gaat stijgen? Zeer goed! U wordt ongetwijfeld op handen gedragen in onze caf

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
  Afdrukweergave

Re: DYMTF
Auteur Bericht
Nieuw berichtGeplaatst: vr 05 maart 2010, 16:46 
Beheerder

Lekker volume vandaag.
Oh ja, iemand vroeg me hoe het met die 0.26 zit. Die blijft als VWAP level gelden. Daarboven krijgen we mogelijks een versnelling en de start van een trend. Meer mensen hebben vanaf daar immers plezier aan hun aandelen dan pijn.
Maar ondertussen heeft het technisch plaatje zich verschoven en moeten we eerst kijken naar de zone 0.19-0.22. Maar dat lijkt voorlopig goed te zitten. Volume stijgt, volatiliteit daalt en we zijn er aan het door ploeteren. Als we 0.23 zien zou het plots snel 0.26 kunnen staan met weinig kans om aandelen te krijgen (gebrek aan aanbod).

Maar we moeten zover niet vooruit lopen. First things first.

grtz
DVE

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 05 maart 2010, 19:27 

Interessant. Thx Dve.

Mvg, cure

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: wo 10 maart 2010, 18:41 

@dve: Zou het kunnen dat je in dymtf reeds bent uitgestopt aangezien ik dacht dat de koers reeds vrij snel na je aankoop eens naar 0.16$ en vandaag toch ook al naar 0.17$ is gegaan? Ik vraag me dan af hoe dicht je stop (ATR) dan eigenlijk mag staan bij dit soort aandelen die toch vrij grote koerssprongen laten zien, zelfs intra-day. We willen toch niet te snel uitgestopt worden maar ook niet al te veel verlies maken. Blijft toch niet gemakkelijk vind ik.
Indien je ze nog hebt (of ook als je ze niet meer bezit) zou je je trade in dymtf eens wat kunnen uitleggen naarmate je een stap zet (optrekken SL, exit, idee achter de entry,...)? Zou wellicht leerzaam kunnen zijn.

Mvg, cure

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: wo 10 maart 2010, 21:51 

cure, als ik mag antwoorden ... ik veronderstel dat het voor DVE gelijkaardig zal zijn.

1) Het werken met stops werkt het best op zeer liquide aandelen ( zoals bv een QQQQ ) omdat daar manipulatie zo goed als onmogelijk is. Door iets te proberen doen met een DYMTF maak je het jezelf moeilijk. Daar heb je inderdaad grote volatiliteit en illiquiditeit. Met zelfs maar een paar honderd euro kan je het aandeel manipuleren. Ik kan zo bv straks voor 20 dollar de slotkoers op 0.19 brengen, bijna 5% hoger dan de huidige koers, gewoon omdat de candle er dan beter uitziet bv.
2) De dag van 0.16 was een rare dag en volgens mij is die 0.16 er nooit geweest. Ik stond toen zelf met een bid van 16.6 of zoiets en ik heb niets gevangen. Geen idee wat er toen aan de hand was, maar de bid/ask leek altijd tss de 0.19 en 0.20 en op 1 of andere manier stond daar toch een 0.16 tss de prints.
3) Gezien de schommelingen die er zijn ( en waarvan je weet dat die er zijn ) heeft het geen zin om een stop te zetten ergens hoger dan 0.16. Ik zet zelfs geen stop, maar hou het een beetje in de gaten ( = een mentale stop ).
4) Gezien die schommelingen moet je er bij je position sizing ook van uitgaan dat je worst case je aandelen terug moet verkopen aan 0.10 ofzo. Als je position sizing van zulke aard is dat je bij 50% verlies op het aandeel slechts 1 of 2% van je port verliest, dan riskeer je eigenlijk maar zoveel als op eender welk ander aandeel.
5) Dat impliceert dus dat je posities in iets als DYMTF uiterst klein zijn in je port.
6) Als we meer en meer bevestiging krijgen dat er echt wat aan de hand is, dan pas kan de positie groeien en dan kan je aggresiever worden met je stops.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: wo 10 maart 2010, 22:01 
Beheerder

Cure,

Fonzzz vat het voor mij ook zo ongeveer samen.
Dit soort trades is volstrekt af te raden voor beginners.
Ik denk nog steeds dat men hier aan het accumuleren is (lukt dan weer bijzonder goed in een illiquide milieu).

grtz
DVE

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 30 maart 2010, 22:49 
Beheerder

Was vandaag aan het experimenteren met een nieuwe accumulatie-filter en deze oude bekende rolde eruit.
Even Twiggs Money Flow er ook bij gehaald en ook die bevestigt accumulatie.
Wordt daar nieuws verwacht of zo?
Weerstandszone ondertussen gedaald naar 0.19-0.20. Upper Monest Channel (waarboven traders hun intrede doen, ligt nog steeds op 0.22 - zie maar naar BIOF die hier werd aangehaald). Volgens Weinstein nog steeds in fase 1. Aan de volumes niets op te merken (wat kan kloppen bij accumulatie).
Verder in de gaten te houden. Dat zijn van die emo-plays die snel kunnen escaleren als ze uitbreken. Een 'story-stock' zoals ik dat noem 8-).
Bijlage:
dymtf_Daily.png
dymtf_Daily.png [ 52.82 KB | 847 keer bekeken ]

grtz
DVE

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 16 apr 2010, 11:35 
Beheerder

Bijlage:
dymtf_Daily.png
dymtf_Daily.png [ 68.67 KB | 444 keer bekeken ]

Accumulatie blijft in voege hier. Gisteren opnieuw een flink hoger volume terwijl het aandeel volledig uit de openingsdip terugkrabbelt en met winst terug afsluit. Dit terwijl de KT waardering neutraal blijft.
Weerstandzone is ondertussen uitgebreid naar 0.19-0.24 waarbij het UMC (upper Monest channel) zich verschoof naar 0.24. Dit is te wijten aan het feit dat deze kanalen ook de tijdsdimensie in rekening nemen. Naarmate de tijd vordert kan het kanaal zich dus gaan aanpassen (ook al breekt de prijs er niet uit). Ook bij Bollinger Bands zien we een gelijkaardig fenomeen dat ik het 'tsunami-signaal' doopte. Je ziet dan de volatiliteit, net zoals de zee vlak voor een tsunami, terugtrekken alvorens de hel losbarst. Als er dus accumulatie gebeurt, dan komt er vroeg of laat wel een verklaring hiervoor (in de vorm van nieuws). Alleen wordt het dan een stuk lastiger om op de rijdende trein te springen.

Enkele mensen vragen zich af hoe het komt dat de redenering bij accumulatie dat er kopers zijn die aandelen opkopen die te koop worden aangeboden, niet gewoon kan omgedraaid worden in verkopers die afgeven aan de kopers die er willen. Waarmee dan distributie wordt bedoeld. Een verleidelijke hersenkronkel om in vast te raken.

Wel er zijn enkele aspecten die een verhoogd volume zonder noemenswaardige invloed op de koers hier in de richting laten duiden van accumulatie eerder dan distributie:

1. Vooreerst is een dalende markt niet het spiegelbeeld van een stijgende markt. Aandelen dalen veel sneller dan ze stijgen. Er is dus een vorm van 'zwaartekracht' op de beurs. Dit kan eenvoudig worden ingezien als volgt: om een koers hoger te krijgen moet er iemand 'meer' geld op tafel leggen. Om te verkopen is helemaal geen (extra) geld nodig. Enkel de bereidwilligheid om te verkopen. Ik kan vandaag iets aan 100 kopen en het morgen aan 1 terug afstaan. Daarvoor heb ik helemaal geen geld nodig. Als ik het daarna terug wil (of moet) kopen aan 50 dan mag ik opnieuw 49 per aandelen aan extra geld ophoesten.

2. Na een lange periode daling en uitbodeming is het zinloos te denken dat mensen er nu nog met hoge nood willen uitstappen. Als ze dit zouden doen dan zou je de koers eerder zien dalen dan gelijk blijven onder dergelijk verhoogd volume. Verkopers zouden dan immers minder geld vragen voor hun aandelen omdat ze ze kwijt willen. Met als gevolg lagere koersen. Dit lijkt hier niet te gebeuren terwijl volumes wel sporadisch (veel) hoger gaan.

3. Accumulatie gebeurt in stilte. Als iemand 1000000 aandelen wil, terwijl de koers al die tijd afgestraft op apegapen ligt, dan hoeft hij zich niet te haasten. Hij hoeft niet tegen anderen op te bieden want er is geen interesse in het aandeel. Hij kan dus geduldig alles afnemen wat te koop wordt aangeboden. Stel, gisteren bijvoorbeeld, dat men heel wat stops geplaatst onder de 0.17 ziet staan, terwijl er weinig handel is bij de opening. Het is dan een koud kunstje om met een weinig aandelen die men in bezit heeft deze te koop aan te bieden onder de 0.17 waardoor al die stops effectief marktorders worden (al dan niet met limiet). Op dat moment komen heel wat aandelen op de markt vrij die men dan kan gaan opkopen. Stop running heet zoiets. De vraag is, waarom zou iemand zoiets doen in een aandeel waar geen interesse in is. Accumulatie dus. Iemand wil aandelen. Als je naar de intraday gaat kijken gisteren, dan zie je idd dat de bulk van het volume aan de laagste koersen werd verhandeld. Dit sluit aan bij het vermoeden van stoprunning in combinatie met accumulatie. Degene die ze immers tijdens de dag laag accumuleerde doet ze blijkbaar niet van de hand aan hogere prijzen, later op de dag. Want in dat geval had je een meer evenwichtige verdeling van het volume over de low/high zone. Er zou dus m.a.w. ook meer volume gedraaid zijn naar het einde toe (distributie door daytraders).

4. Accumulatie gebeurt na een daling en tijdens een uitbodeming. Wie weg wou is dat al een tijdje en wie nog weg wil twijfelt en heeft allang geen haast meer (het 'ze eten geen brood' syndroom). Na een periode van stijging (Weinstein fase 2) zie je distributie. Mensen die accumuleerden willen er dan uit. Dat gebeurt dus eerder na een periode van stijgingen en gaat gepaard met een toename in volatiliteit (de laatkomers versus zij die willen uitstappen met in het zog meer dagspeculanten door de volatiliteit, waardoor die ook nog eens toeneemt).

Nog andere mensen hadden twijfels rond het VSA signaal. Voluit 'Volume Spike Alert'. Dit doet zich voor onder volgende condities:
- verhoogd (eendags)volume (kan ook gespreid zijn over enkele dagen - maar een dag is beter)
- geen recent nieuws en ook geen verwacht nieuws in de nabije toekomst (of op z'n minst geen duidelijkheid rond het tijdstip van dat nieuws)
- weinig tot geen koerswijziging onder dat volume

Je kunt alles meer in detail hierover lezen in deze beurskroniek:
Bijlage:
BK1-4.pdf [206.67 KB]
33 keer

Alle nummers van beurskroniek zijn nog steeds na te bestellen via deze website of rechtstreeks via peter @ monest.net

grtz
DVE

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]