Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forum regels

Geen vraag is zo dom dat ze geen antwoord verdient.
We beantwoorden maar wat graag al jullie kennisvragen over beleggen, de beurs en alles wat er mee te maken heeft. Dit forum is evenwel enkel voorbehouden voor het stellen van kennisvragen. Discussies worden dus hier NIET gevoerd. Aangezien we de toekomst niet kunnen voorspellen zijn vragen over welke richting iets uit zal gaan hier niet aan de orde. Ongetwijfeld weet iemand in onze caf

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
  Afdrukweergave

Re: AGFA
Auteur Bericht
Nieuw berichtGeplaatst: wo 27 jan 2010, 21:58 

tanabata schreef:
Wegens beperkte kennis, kijk ik eigenlijk enkel naar steun/weerstand en volume, dus ik mis misschien een deel van het plaatje.

Dan heb je inderdaad nog veel te leren. Eerst leer je een hele boel dingen bij, tot je uiteindelijk tot de conclusie komt dat steun/weerstand en volume eigenlijk alles is dat van belang is ;-).

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 01:41 

Je bent me voor Fonzz, ik ging net hetzelfde antwoorden ;-)

Tanabata,

Dat je slechts een paar zaken in het oog houdt is net een voordeel! De chart geeft je namelijk alle informatie die noodzakelijk is. De opmerking van DVE is er ook nog eentje om in koeien van letters boven je computer te hangen : 'Hou rekening met het geldende marktsentiment".

We hebben er sinds maart 2009 een sterke opwaarste rally opzitten maar als je de indexen er de laatste paar weken op naslaat kan je er niet naast kijken, de boel hapert! Is de rally dan over nu? Geen hond die het weet, meer nog, het doet er eigenlijk weinig toe! Zolang de stops staan kan er weinig gebeuren.

De aarzeling die momenteel op de indexen duidelijk zichtbaar is zorgt ervoor dat de huidige opwaartse trend inderdaad onder druk komt te staan maar dat is het voorbije jaar ook al een paar keer gebeurd waarna het telkens terug hoger ging.

Louter technisch bekeken is de bulltrend nog net intact (zie ons marktoverzicht van afgelopen week) ook wanneer we rekening houden met de koersevolutie tot vandaag.

Zaken die je wel nog kan meenemen in je analyse is bijvoorbeeld bekijken hoe het aandeel zich verhoudt tot de algemene markt en/of de sector waartoe het aandeel behoort (betere of slechtere prestatie?).

De grafiek van AGFA oogt mooi op de daily en een uitbraakscenario maakt kans. Als ik er de weekly op nakijk merk ik wel een niet te onderschatten weerstand rond het 6 euro niveau maar dat is nog ruim 75 cent boven de huidige levels. Een technisch verantwoorde stop (zeker verder dan 1ATR) kan nog steeds geplaatst worden zodat de risk/reward verhouding aanvaardbaar blijft.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 02 feb 2010, 13:01 

sinds vandaag is mijn nieuwe rekening operationeel. Ondertussen heeft Agfa-Gevaert de voorbije week een mooi resultaat geleverd.
Op een lange termijn grafiek zie ik weerstand rond 5,50-5,55 (klopt dit?). De koers zit voor mij te kort bij die weerstand om nu in te stappen.

Ik ga dit aandeel wel even blijven volgen om te zien wat er met die weerstand gebeurt. Maar in de tussentijd zoek ik even verder naar andere opportuniteiten.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: ma 08 feb 2010, 12:36 

Na de daling van eind vorige week is Agfa-Gevaert teruggevallen tot aan de middenste Bollinger band en lijkt vandaar vandaag weer omhoog te kruipen.
RSI en Force index krullen zich vandaag weer naar boven.
Op de weekgrafiek is het ema (13) nog steeds stijgend.

Denken jullie dat deze waarnemingen als een instapmoment aanzien kunnen worden? Of is de huidige markt te schichtig om uberhaupt een (long)positie aan te gaan?

Bijlagen:
AGFB_Daily.png
AGFB_Daily.png [ 103.6 KB | 332 keer bekeken ]
 Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 19 feb 2010, 20:58 

Ik volg dit aandeel sinds enkele weken en woensdag heb ik mijn analyse nog eens opnieuw gemaakt. Compleet met netjes opschrijven wat ik dacht: een kleine terugval in afwachting van een volgende aanval op de weerstand van 6 euro. Als conclusie staat er 'ev. buy stop aan 6.10'.

Tja... wel, zeer goed als ik dat nu ook eens gedaan had maar neen, ik heb daar niks mee gedaan en vanavond zie ik dat de koers in een ruk op en over die weerstand is gegaan naar 6,44.
Wat was dat weer ivm emoties op de beurs? Ik lach vandaag een beetje :mrgreen:
Ach ja, we zien wel wat er nog komt ;)

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 19 feb 2010, 21:04 

Yep ... AGFA ... Nu officieel het sterkste aandeel van europa. ( Zie front-page in van de nieuwe tools site: tools.monest.net ).
Ik heb deze week bij de terugval bijgekocht. Leuke dag vandaag.
Of zoals ik tegen mijn collega's zei: het is leuk als aandelen doen wat ze moeten doen.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 26 feb 2010, 09:32 

AGFA zit weer in dezelfde situatie als vorige week: beetje teruggevallen onder laag volume en maakt zich opnieuw klaar om eruit te schieten?

Als de markten een beetje mee willen kan alles.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 14:11 

Heb jij een stop staan en waar staat die dan? (als ik zo frank mag zijn)

Je had gelijk wat de kleine terugval betrof.
Ik vraag me af of deze opwaartse rally houdbaar is?
Begin vorige week brak de RSI door zijn weerstand. Dat lijkt me een positief signaal maar anderzijds is er de groene steunlijn van de RSI die zich nu al in overkocht gebied bevind. Daardoor lijkt ze mij niet lang meer houdbaar.
En verder werden de laatste drie toppen bereikt met een MACD die gelijk bleef (zwarte lijntjes). Dit zou dus een negatieve divergentie zijn.
Welke van deze signalen zijn belangrijker of meer doorslaggevend?

Bijlagen:
AGFB_Daily.png
AGFB_Daily.png [ 112.14 KB | 108 keer bekeken ]
 Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 14:31 

Mijn stop staat op 6.39, maar ik bekijk dat elke dag. Zolang alles goed gaat trek ik mij daar niet te veel van aan.

Voor mij is het enige dat telt: prijs + volume gedrag. RSI & MACD en toestanden zullen mij worst wezen. Ik zie stijging onder hoge volumes en lage volumes als er wat terugval is. Prima dus ...

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 14:40 

Ok, ik probeer dus wat bij te leren (zie hierboven) en net naar wat meer zaken dan prijs en volume te kijken. Maar mss kom ik dan ook nog wel tot de conclusie dat de rest niets bijdraagt ;) .

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]