alco schreef:
hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum (ben al wel enkele malen komen kijken).
Mijn interesse gaat o.a. uit naar Agfa. Vandaag is er de AV met de eventuele kapitaalverhoging en op 19 mei volgen de cijfers van het 1KW.
De omzet voor dit jaar werd bij de bekendmaking van de cijfers van 2009, volgens mij, door het management voorzichtig ingeschat (en terecht, gezien de algemene economische situatie).
Vandaar dat ik op deze moment voor 2010 eerder een zijdelingse beweging zie voor dit aandeel, tenzij ...
1) de kapitaalverhoging NIET zou worden goedgekeurd door de AV
2) de 1KW cijfers een betere trend voor 2010 zouden aangeven
In mijn technische analyse zie ik nog steeds wel een opgaande (minder stijle dan tot nu toe) trend met steun rond 5.57€ en weerstand 6.27€ en 7.34€
Hoe zien jullie het verdere verloop ?
Als we effectief meer zijdelings zouden bewegen, ben ik eerder geneigd om uit te stappen en tegen einde van het jaar terug in te gaan...
Alco,
Ik heb even de weekgrafiek bekeken. Zoals je zelf al aangaf is de trend op de lange termijn inderdaad nog positief. Op de grafiek zie je de opgaande blauwe lijn dewelke de 30EMA vertegenwoordigt. De koers noteert er nog mooi boven. de rode en groene lijn vormen het Monest Channel. De groene pijl geeft aan waar er gekocht diende te worden (Weinstein strategie).
Bijlage:
agfa_Weekly.png [ 40.61 KB | 290 keer bekeken ]
Hoe we het verdere verloop zien? Simpel hé, het kan stijgen maar ook dalen...

Wat de koers gaat doet weet niemand. Ik zie wel dat de onderliggende trend nog bullish is en dit tot zolang de koers boven die 30EMA weet te blijven.
Of je de positie moet afsluiten en op zoek gaat naar andere setups hangt eigenlijk af van je eigen strategie. Ben je een reguliere swingtrader of ga je voor de longrun? Als je een trendvolgende langetermijnstrategie hebt dan komt je average profit vooral van die paar big winners (die de vloer aanvegen met de in verhouding groot aantal kleine verliestrades), voorwaarde is dan wel dat je zo lang als mogelijk in de markt blijft. je volgt je winst dus met een winstop en laat de koersevolutie haar werk doen.