Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forum regels

Geen vraag is zo dom dat ze geen antwoord verdient.
We beantwoorden maar wat graag al jullie kennisvragen over beleggen, de beurs en alles wat er mee te maken heeft. Dit forum is evenwel enkel voorbehouden voor het stellen van kennisvragen. Discussies worden dus hier NIET gevoerd. Aangezien we de toekomst niet kunnen voorspellen zijn vragen over welke richting iets uit zal gaan hier niet aan de orde. Ongetwijfeld weet iemand in onze caf

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
  Afdrukweergave

Re: AGFA
Auteur Bericht
Nieuw berichtGeplaatst: wo 10 maart 2010, 09:55 

AGFA terug in positie zoals een week geleden .... en zoals een paar weken geleden? Komt terug uit een miniem dipje ....

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 08:53 

Op het uur dat je dit laatste bericht postte was er denk ik nog niets te zien aan de koers? Maar in de namiddag sloot het aandeel wel sterk af. Volume ging niet helemaal mee.

Ik houd deze wat in de gaten. Heb een (oefen)analyse gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe het aandeel verder evolueert.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 11:27 

hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum (ben al wel enkele malen komen kijken).
Mijn interesse gaat o.a. uit naar Agfa. Vandaag is er de AV met de eventuele kapitaalverhoging en op 19 mei volgen de cijfers van het 1KW.
De omzet voor dit jaar werd bij de bekendmaking van de cijfers van 2009, volgens mij, door het management voorzichtig ingeschat (en terecht, gezien de algemene economische situatie).
Vandaar dat ik op deze moment voor 2010 eerder een zijdelingse beweging zie voor dit aandeel, tenzij ...
1) de kapitaalverhoging NIET zou worden goedgekeurd door de AV
2) de 1KW cijfers een betere trend voor 2010 zouden aangeven

In mijn technische analyse zie ik nog steeds wel een opgaande (minder stijle dan tot nu toe) trend met steun rond 5.57€ en weerstand 6.27€ en 7.34€

Hoe zien jullie het verdere verloop ?

Als we effectief meer zijdelings zouden bewegen, ben ik eerder geneigd om uit te stappen en tegen einde van het jaar terug in te gaan...

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 16:33 
Beheerder

Even geen tijd om het aandeel op de charts te checken.
Maar als je analyse klopt dan kun je er uit gaan en er een BS boven plaatsen in geval een horizontaal kanaal toch zou doorbroken worden.
Zolang je het geld niet ergens anders voor nodig hebt kun je het er ook gewoon laten zitten met een SL die je telkens optrekt als het hoger gaat.
Kom je een betere opportuniteit tegen dan kun je het geld er alsnog (al dan niet tijdelijk) uithalen.

grtz
DVE

PS. Iemand helpt je wellicht vandaag nog wel met het technisch plaatje. Probeer het zeker zelf eens door de grafiek van AGFA zelf te annoteren. Dan kun je vergelijken als iemand anders zijn mening geeft. Andere zaken vragen nu even mijn aandacht. Good luck!

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 17:04 

alco schreef:
hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum (ben al wel enkele malen komen kijken).
Mijn interesse gaat o.a. uit naar Agfa. Vandaag is er de AV met de eventuele kapitaalverhoging en op 19 mei volgen de cijfers van het 1KW.
De omzet voor dit jaar werd bij de bekendmaking van de cijfers van 2009, volgens mij, door het management voorzichtig ingeschat (en terecht, gezien de algemene economische situatie).
Vandaar dat ik op deze moment voor 2010 eerder een zijdelingse beweging zie voor dit aandeel, tenzij ...
1) de kapitaalverhoging NIET zou worden goedgekeurd door de AV
2) de 1KW cijfers een betere trend voor 2010 zouden aangeven

In mijn technische analyse zie ik nog steeds wel een opgaande (minder stijle dan tot nu toe) trend met steun rond 5.57€ en weerstand 6.27€ en 7.34€

Hoe zien jullie het verdere verloop ?

Als we effectief meer zijdelings zouden bewegen, ben ik eerder geneigd om uit te stappen en tegen einde van het jaar terug in te gaan...

Alco,

Ik heb even de weekgrafiek bekeken. Zoals je zelf al aangaf is de trend op de lange termijn inderdaad nog positief. Op de grafiek zie je de opgaande blauwe lijn dewelke de 30EMA vertegenwoordigt. De koers noteert er nog mooi boven. de rode en groene lijn vormen het Monest Channel. De groene pijl geeft aan waar er gekocht diende te worden (Weinstein strategie).

Bijlage:
agfa_Weekly.png
agfa_Weekly.png [ 40.61 KB | 290 keer bekeken ]

Hoe we het verdere verloop zien? Simpel hé, het kan stijgen maar ook dalen... ;-) Wat de koers gaat doet weet niemand. Ik zie wel dat de onderliggende trend nog bullish is en dit tot zolang de koers boven die 30EMA weet te blijven.

Of je de positie moet afsluiten en op zoek gaat naar andere setups hangt eigenlijk af van je eigen strategie. Ben je een reguliere swingtrader of ga je voor de longrun? Als je een trendvolgende langetermijnstrategie hebt dan komt je average profit vooral van die paar big winners (die de vloer aanvegen met de in verhouding groot aantal kleine verliestrades), voorwaarde is dan wel dat je zo lang als mogelijk in de markt blijft. je volgt je winst dus met een winstop en laat de koersevolutie haar werk doen.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 17:13 

Op zich kan ik niet veel vertellen over AGFA behalve dat ik niet zo zot van ben van de set-up. De verhouding tussen mogelijke winst en mogelijk verlies (profit/loss) is nl niet uitnodigend. De weerstand die je zelf aanhaalt van +/- 6,25 is er eentje van formaat en valt tevens samen met het 50-daagsgemiddelde als bovengrens. Naar de onderkant toe kan je gemakkelijk naar €5,00 zakken. Dus voor een mogelijke 40 cent winst loop je een risico van 80 cent onder de huidige omstandigheden. P/L 0,5 op 1. Dat is zeer weinig en voldoende om de set-up op te bergen volgens mij. Ik merkte een divergentie op tussen volume en enkele indicatoren die positief neigen. Ik interpreteer die als het opdrogen van de handelsbereidheid en een sterkere koersbeweging is mogelijks in de maak, zie ook de vernauwende BB's.
Als je ze hebt en je weet dat er nieuws aankomt dan kan het 2 kanten uit. Ben je bereid het risico te lopen dat het niet de gewenste richting is?
Voor de mensen die in patronen 'geloven' loont het de moeite om eens te kijken naar de weekgrafiek, daar tekent zich een quasi 'cup with handle' af. Wat dan weer bullish is. Ik zou ze verkopen en vermits er een emoband bestaat met het aandeel een BS plaatsen boven 6,25. Zo kom je tegemoet aan je 'gevoelens' maar ga je toch beredeneerd en met minder risico tewerk. De 40 cent die je laat liggen beschouw je dan maar als een verzekeringspremie.

Bijlagen:
agfa_Daily.png
agfa_Daily.png [ 55.47 KB | 287 keer bekeken ]

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 20:32 

AGFA: zoals aangegeven door ice is de trend inderdaad nog positief, maar voor mij persoonlijk heeft hij afgedaan.
AGFA was een fantastisch aandeel bij de uitbraak rond de 2 tot de top iets boven de 7. Er waren meerdere kansen om in te stappen en die kansen zijn hier op dit forum gesignaleerd. Voor mijn persoonlijke port was AGFA één van de betere aandelen van 2010.
Maar toen kwam er de fameuze 'knak'. Van 7.25 naar 5.5 in een paar dagen en onder hoog volume. Voor mij hield het daar op en sindsdien volg ik het niet meer van zo nabij. Ikzelf heb verkocht op het einde van de eerste rode dag. 4% eraf, maar onder zeer hoog volume, wat toch een signaal was dat er iets niet snor zat.
Voorlopig geen interesse dus .... Om terug interesse te krijgen zou hij minstens opnieuw boven zijn 50 sma moeten traden.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: wo 28 apr 2010, 14:21 

Bedankt allemaal voor jullie mening.
Heb niet eerder kunnen repliceren of intereveneren (naar aandeel verkoop/aankoop toe) doordat"de griekse tragedie" me in snelheid genomen heeft.
Heb voorlopig wel mijn aandelen aangehouden ondanks serieuze daling tot bodem van 5.26. Gelukkig nu toch al hersteld naar 5.63...

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: wo 28 apr 2010, 14:58 

beste,

het volgende vond ik op dit forum :

Gemiddeld proces van een belegger
1. Beginnen met beleggen.
2. Lappen krijgen.
3. Beginnen zoeken (magazines, tips, tv).
4. Lappen krijgen.
5. Beginnen zoeken (technische analyse, allerlei indicatoren uitproberen, backtesten, 100den systemen door elkaar gebruiken, bos door bomen niet meer zien).
6. Af en toe klein overzicht beginnen krijgen. (begin van focus).
7. 90% van indicatoren overboord gooien.
8. Klein systeem volgen, maar zonder duidelijk money management (position sizing).
9. Af en toe hervallen (ga terug naar 5).
10. Enkele systemen uitkiezen + focus leggen en stilaan kunnen opvolgen.
11. Af en toe hervallen.
12. Systeem steeds meer en meer eigen maken, emoties leren uitschakelen.
13. Af en toe hervallen.
14. Tradings Filosofie - laatste stadium - laatste bouwstenen leggen, position sizing, emoties onder controle,
expectancy waarderen mits money management, flexibiliteit, niet steeds moeten traden.
15. ZEN - Money is not important.

volgens mij zit je in stap 3 - 5, aangezien je :

- blijkbaar een mooie romance aan het opbouwen bent
- zonder stop werkt
- op zoek bent

mijn advies: volg eens een seminarie van monest

veel geluk,

Fibo

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr 30 apr 2010, 06:25 

Fib

Mooie lijst van Monest!
Zonder daarom te zeggen dat ik voluit akkoord ga, maar ik vermoed dat dit meer het gevolg is van de telegramstijl. In die stijl kun je onvoldoende nuances leggen.

Ik pik er kort twee nuances uit

Ten eerste zijn body en mind één en kun je jouw emoties niet uitschakelen. Position sizing en stops zijn mechanische middelen om jouw emoties niet uit de hand te laten lopen. Maar de loutere beslissing om een trade te nemen behelst al emoties.
Technische traders kijken bijwijlen neer op macro trades als emotionele (belief) trades maar technische trades en zelfs je systeem zijn even emotioneel al was het maar bij de ontwikkeling ervan. Hoe je het ook doet de mechanische hulpmiddelen zijn de enige middelen om de gevolgen ervan binnen bepaalde grenzen te houden
Zonder emoties trade je niet, beslis je niet, onderneem je niet .... je bent dood! Leve Fred!

Money is not important!
Kan juist lijken, maar is het niet echt. Vraagt veel nuances. In de regel kan ik wel komen in het gezegde dat geld alleen niet gelukkig maakt, maar het wel een gemak vormt.
Spinoza schreef in zijn boek Ethics het volgende: "... the very foundation of virtue is the endeavor to preserve the individual self, and happiness consists in the human capacity to preserve its self".
Als een trade slaagt dan ben ik vooral gelukkig dat ik "slaag" (groei van een geloof, meteen het gevaar voor het latere falen). Het geld is de veruiterlijking/materialisatie van dat "slagen". Indien ikzelf voldoening neem met mijn "slagen" dan hoef ik niet de grote sier uit te hangen. Evenwel indien ik ook wil dat anderen weten dat ik "slaag" dan zal ik mij geld gebruiken om anderen ook diets te maken dat ik "slaag" (een beetje de ziekte van de tijd, en krediet is een middel om anderen te laten geloven dat je slaagt zonder ooit geslaagd te zijn).
Een voorbeeld was Jesse Livermore. Hij was een succesvol trader en vergaarde een fortuin, maar toen hij niet meer "slaagde" in traden, pleegde hij zelfmoord.

best
Urizen

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]