Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forum regels

Enkel analyses graag. Geen prietpraat over wat jij denkt dat de markt zou moeten doen. U hebt de ingewanden van een kip gelezen en kent alle antwoorden? Gelieve U te wenden tot onze caf

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

BEL20
Auteur Bericht
Nieuw berichtGeplaatst: za 30 jan 2010, 18:17 

Negatieve divergenties in MACD en RSI. Hieruit leid ik af dat we terug onder de 2500 moeten. Wat denken jullie?

Bijlagen:
BEL 20 INDEX.png
BEL 20 INDEX.png [ 23.99 KB | 253 keer bekeken ]
 Profiel  

Re: BEL20
Nieuw berichtGeplaatst: za 30 jan 2010, 18:22 
Beheerder

'moeten' bestaat niet op de beurs.

Ik zie enkel dat de 'former leaders' in de runup sinds maart vorige jaar het steeds moeilijker krijgen.
Ik volg O'Neil in z'n observatie dat je naast indexen ook het gedrag van de trekkers van een trend kunt observeren. Dat is trouwens waar meest geld is naar toe gevloeid en het zijn per definitie de beste bedrijven.
Hoewel de bounce ook wel zal komen merk ik dat ze langer uitblijft dan veel mensen verwachten. Ondertussen worden VWAP levels gebroken die steeds verder in de tijd hun oorsprong vinden.

grtz
DVE

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: za 30 jan 2010, 19:56 

ivm de divergentie: als je een trendlijn trekt vanaf de bodem in november en de 2 twee volgende bodems verbindt zowel bij de RSI als de koers dan zie je dat die op hetzelfde moment breekt. Voor mij is er niet echt sprake van een uitgesproken divergentie. Op zich is die daling natuurlijk niet uitgesloten.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: zo 31 jan 2010, 11:45 

Stijn,

dat de BEL20 opnieuw onder de 2500 valt is een mogelijkheid maar daarmee weten we niets hé. In ons wekelijks marktoverzicht bekijken we de BEL20 aan hand van de ETF BEL20 MASTER UNIT (ticker: BEL.BR). Het koersverloop correleert echter nauw met jouw geposte indexgrafiek.

De BEL20 is - samen met de AEX - één van de weinige Europese indexen waarvan de meeste recente swinglow tot op heden nog intact is. Bij de overige besproken Europese en Amerikaanse ETF's sloot de koers reeds onder dat laatste swinglow level (zie het marktoverzicht van deze week). Hiermee wordt dus (voorlopig?) een einde gesteld aan de bullish trend. Dit betekent echter niet dat de trend nu automatisch bearish is. Daarvoor moet er namelijk eerst een patroon zichtbaar zijn van lagere toppen en lagere bodems.

Voorlopig kijk ik dus vooral uit naar bevestiging van de daling maar hou ik terdege rekening met een herneming van de bestaande uptrend. Het zou trouwens niet de eerste maal zijn dat de huidige uptrend te kampen krijgt met valse uitbraken naar onderen toe.

Wat we wel al weten en wat zeker zijn weerslag zal hebben voor de Europese markten morgen : Amerika is vrijdag tegen verwachting in aanzienlijk lager gegaan (Europa sloot vrijdag positief af).

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: zo 31 jan 2010, 15:20 

De Bel20 zit vol banken. De financials (XLF) houden van alle sectoren nog redelijk goed stand tot hiertoe. Vandaar dat de Bel20 er nog niet zo slecht uitziet als andere indices volgens mij. Als je XLF en de Bel20 over elkaar legt, die charts zijn zo goed als identiek.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: zo 31 jan 2010, 15:53 

Wel, die XLF is er in ieder geval ééntje om in het oog te houden! Wil wel eens zien wat die gaat doen bij een breakdown aan de onderzijde van de huidige tradingrange én vooral welke rol de 200SMA hier gaat spelen. Dit is in ieder geval eentje die bovenaan mag prijken in de watchlist...

Bijlage:
XLF_Daily.png
XLF_Daily.png [ 76.04 KB | 199 keer bekeken ]

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: zo 31 jan 2010, 18:51 

Onze scanner: 'nearing resistance under high volume' zit vol met short ETFs:

http://www.monest.net/website/aandelens ... ui=0&usi=0

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: za 06 feb 2010, 14:59 

ice001 schreef:
... én vooral welke rol de 200SMA hier gaat spelen.

Ben ook eens benieuwd. Vrijdag is ie net op dat 200 daags gemiddelde gestrand.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]