EUO - Proshares Ultra Short Euro

Gepost door cure 
EUO - Proshares Ultra Short Euro
12 juli 2011 19:33
Het rommelt in Europa en dus lijkt de Euro geleidelijk aan wat weg te zakken. Een shorttracker op de euro als EUO moet dan logischerwijze stijgen. Persoonlijk denk ik dat die euro de komende weken nog wel wat lager kan. Er zou iets zijn met euh... Portugriekalië of was het Belierspan? Soit, ik ga een gokje wagen tegen de euro en dus zou een aankoop van EUO best te verantwoorden zijn.
Zit ik juist dan win ik tweemaal. Vooreerst winst op EUO en ten tweede wisselkoerswinst aangezien EUO in dollar noteert. Leuk smiling smiley. Nog leuker maar wel meteen ook spannender en risicovoller (alhoewel) ik ga dit ideetje bespelen via de aankoop van enkele callopties op EUO.
Allé, fingers crossed. Men zal het misschien niet graag horen maar voor mij mag die euro momenteel gerust nog een tootje lager zingen. Misschien moet iemand eens luid roepen dat pakweg Duitsland of Frankrijk dringend moeten 'gered' worden the finger smiley

Mvg, cure
Re: EUO - Proshares Ultra Short Euro
12 juli 2011 23:18
Ik reageer op de huidige malaise door een aankoop in goud (GLD)
12 juli 2011 23:31
Livingstone,

Je bent niet alleen denk ik.
13 juli 2011 00:30
Ja ik ook maar dan het fysieke spul. Kan handig zijn voor binnen 2 a 3 jaar het post$ post€ post£ postwhatever tijdperk...
Currency trading is volgens mij niet doenbaar, daar alle munten aan het kelderen zijn tov Goud, is al meer dan tien jaar bezig.
De ene gaat gewoon wat vlugger dan de andere....
Indien je van je aandelen (stel 100.000€) 200.000€ kan maken maar de prijzen van (bvb) huizen zijn in die periode van 100.000€ naar 200.000€ gegaan wat is je winst dan, ja 0,0%. Behoud van koopkracht is ook zeer belangrijk naast % winst op je portfolio in een bepaalde periode.
De enige correcte waarde die je échte koopkracht bepaald is Goud en Goud alleen.
13 juli 2011 09:10
Inderdaad, dat klopt allemaal wel van dat goud maar de EUO positie die ik daar nam is bedoeld voor de korte termijn en niet voor bv. een twee à drie jaar of meer. Het is enkel een speculatie op een korteretermijn verdere daling van de euro waardoor ik een dubbele hefboom heb omdat enerzijds EUO in dollar noteert en anderzijds ik het via de opties erop bespeel. Het is wel degelijk speculatie in dit geval. Dat geef ik toe. Eentje voor Di Rupo dus angry smiley.
Goud beschermt tegen inflatie dat is zeker maar anderzijds zie ik zelfs binnen twee a drie jaar de mensen hun brood toch nog niet te kopen met de fysieke vormen ervan. Daarnaast is en blijft goud in de eerste plaats een grondstof. De prijs ervan zou dus in de eerste plaats meten bepaald worden door vraag en aanbod. Maar bij alle grondstoffen, aandelen, ... heb je naast die (vraag en aanbods)waarde ook nog speculatie die prijzen een bepaalde richting in duwen. Bij goud is dat misschien nu wel de meest bepalende factor omdat heel wat mensen (van klein pierke tot de grootsten der aarde) er steeds met hun neus opzitten.
Ook goud lag in een niet zo lang verleden op apegapen. Ook toen waren er believers. Goud zal door de meesten niet gekocht zijn toen de koersen zo laag stonden. Eerder nu zal de massa (misschien) al voorzichtig beginnen kopen zijn. Misschien, want het lijkt niet dat we al in een overdrijvingsfase zitten. Daarnaast is er nog de dollar. Voor euromensen is het rendement alvast een pk afgeroomd doordat de dollar doorgaans in stijgende goudprijsperiodes daalt.
Maar goud is en blijft wellicht wel een goede commodity alwaar uiteraard ook slagjes in te slaan zijn.
Ook om je koopkracht te behouden kan dit dus een middel zijn. Toch lijkt het mij dat je je koopkracht beter zal behouden (of meer nog zal versterken) door bv. een systeem als Monest signalen te volgen (of een ander goed lopend systeem) dan door goud te kopen en onder uw matras te leggen.
Maar goed we wijken af. Dit draadje ging eigenlijk over EUR/USD, EUO, of currency trading. Al is en was goud ook een munt natuurlijk :-).

Mvg, cure
13 juli 2011 11:07
Ik zou het zelfs nog straffer zeggen goud is geen grondstof , je kan er niets mee doen enkel rond nekken en vingers hangen en in kluizen steken. Meerwaarde boeken ook niet het blijft gewoon constant zijn waarde behouden, dus saaier kan niet meer. Mooi is ook dat men het niet kan "bijdrukken" en alle landen het in bezit hebben en het idd zeer lang het enige betaalmiddel in munten was. Binnen 2 a 3 jaar zal ik wel terug een deeltje omwisselen (om broodje te kopen) in de dan bestaande munteenheid en zal identiek zelfde (broodje) kunnen kopen. Voor mij is het rustiger om i.p.v. geld op de spaarboek bij banken die het eigenlijk niet meer kunnen teruggeven toch een beetje goud te hebben.
De sterkste currency is de Swiss Frank voor het moment en dat is alles wat ik erover weet.
Trouwens het zal niet lang meer duren vooraleer Goud terug zal komen als currency [prudentinvestor.blogspot.com].
Enfin zal nu maar ophouden ivm goud en zal dit eens terug opnemen over 2 jaar. Anders iedereen veel geluk met currency traden.
15 juli 2011 02:08
Kleine correctie - goud wordt wel als grondstof gebruikt bij bepaalde toepassingen. Maar de hoeveelheid hierbij zal verwaarloosbaar zijn.
Baar goud aanhouden heeft echter een enorm liquiditeitsrisico. En dat zullen al die goudpredicanten vroeg of laat op de harde manier leren.
De zeer extreme versies zijn degenen die een algemene teloorgang verkondigen, zeg maar het vergaan van de beschaafde wereld. Net die onheilsprofeten zouden moeten beseffen dat je dan landbouwgrond en wapens moet kopen, geen baar goud.
Maar dit alles neemt niet weg dat long in goud een gouden zaak was tot nu toe.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen