GLD ommekeer ?

Gepost door DasKonzept 
GLD ommekeer ?
04 februari 2012 22:37
$GLD .
De laatst gevormde top haalt geen hoogte meer. Een daling binnen de Range het voor de handliggend gevolg ... !?

DasKonzept
[Terrorized into Being Consumer]

Re: GLD ommekeer ?
04 februari 2012 23:32
DasKonzept,

Lees anders even de laatste marktbeschouwing... ;-) Onderaan staat er een slotstukje over GLD...

Kristoff
Monest.net
06 mei 2012 09:11
Net nog even de weekly chart van GLD bekeken, er roert daar iets, de prijsvork waarbinnen GLD beweegt wordt steeds nauwer en laat zich netjes dirigeren in een driehoekspatroon. Vooral de laatste 5 weken zie je enkel héél nauwe (inside day) candles. Het wordt volgende week interessant om te zien of de koers die opgaande groene lijn kan houden.

Kristoff
Monest.net

13 mei 2012 23:03
Nieuwe update over GLD > link

Kristoff
Monest.net
14 mei 2012 11:04
Hoedje af voor de analyse en de nuchterheid los van alle sentiment rond dit edele metaal.
Zijn jullie ook effectief op de kar gesprongen?

joinke
14 mei 2012 11:45
Ik ben op 22/03/2012 een short order aangegaan met beperkt risico (1%) op mijn portefeuille. In de markt gekomen aan 157.61$ en huidige koers is 153.56$, dus zit ik nu op winst. Toen $GLD tussentijds eerst gevaarlijk begon te stijgen, heb ik met de psychologische beïnvloedingsfaktoren geworsteld om in eerste instantie terug uit te stappen. Mijn positie was nochtans beschermd met een veilige stoploss. Gelukkig ben ik kalm gebleven en ben ik in de markt gebleven.
14 mei 2012 11:51
Sirky

het is goed dat je jezelf bewust wordt van je emoties,
bepaal voor jezelf waar die stop moet staan (emotioneel bedoel ik dan)
wat er nu ook gebeurt , je kan eens hard vloeken , je kan eens hard lachen , je kan je emoties nog altijd kwijt maar ze kunnen je niet meer dwingen om slecht beleggersgedrag op de valreep te vertonen
good luck
23 mei 2012 07:03
$GLD evolueert goed (vanuit shortperspectief spinning smiley sticking its tongue out. De swinghigh ligt nu op 155.13. Stop van de eerste setup kan dus op z'n minst al breakeven worden geplaatst of zelfs al in de winst. Onder de low van gisteren kan er worden bijgeshort. Wel goed uitkijken bij de 150$, heeft al één keer als steun gediend en een dubbele bodem zou eventueel tot de mogelijkheden behoren.

Kristoff
Monest.net
23 mei 2012 21:47
De miners (onder de vorm van GDX) zakten een tijd terug door hun support voor GLD.
Is de premature uitbraak van GDX een voorbode voor hogere prijzen in GLD? De actie in GDX vandaag is in elk geval opvallend, eerst hard naar beneden, daarna zeer hard naar boven.
Dit lijkt me in elk geval op te volgen.

joinke
02 juni 2012 10:48
Uitbraak op kortere termijn voor GLD, GDX liep weer netjes voorop.
Geen probleem voor wie aanbevelingen van Kristoff heeft gevolgd, beetje slip tijdens uitbraak, maar niets ernstigs.

joinke
02 juni 2012 21:35
Uitbraak voor korte termijn...
Met andere woorden, een moment om in te stappen met een shortpositie onder de low van vrijdag (tegen een koers ergens onder de 155)?
Er was weliswaar groot volume bij de uitbraak maar de koers zit tegen de weerstand van de 50SMA, de Monest Value staat bijna aan +8 en de trend is rood. Alternatief is in te stappen als de weerstand van 150 het begeeft. 'k Zal een keuze moeten maken... Op basis van de TA zou ik nu durven instappen maar 'k vrees dat de Europese crisis de koers van $GLD een tijdje positief kan beïnvloeden.

02 juni 2012 22:05
Je bent goed bezig ... en dan plots begin je te vrezen op basis van FA. Niet doen. Als het zo moet zijn dan wordt je wel met verlies uitgestopt.
03 juni 2012 00:08
>> 'k vrees dat de Europese crisis de koers van $GLD een tijdje positief kan beïnvloeden.
Die crisis is er toch al langer dan vandaag? En die heeft de koers niet positief beinvloed ..... Als er al een FA argument zou zijn is het misschien het stijgen van de kansen van nieuwe QE rondes ....
Een TA argument is alvast de LP accumulatie. Minder uitgesproken in $GLD , maar wel zeer uitgesproken in $GDX en $SLV
Ik blijf er dus netjes af ....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen