33% per jaar

Gepost door bilbo 
33% per jaar
14 maart 2012 09:03
Even achteruit kijken naar de na-2008-periode, deed me wel wat nadenken: sinds 2009 is 'beurs' al 100% vooruit gegaan, dat kan ik van mijn beurs niet zeggen.
QQQ, DIA, SPY
Uiteraard zegt dat niets over de nog te verwachten stijging.
Re: 33% per jaar
14 maart 2012 22:56
Dat is goed opgemerkt, maar die 100% heb je wel enkel als je in maart 2009 de ballen had om in te stappen. Persoonlijk heb ik mezelf weinig te verwijten want ik beleg pas sinds begin 2010 en toen was al een groot deel van die 100% gepasseerd. Hoe dan ook is het niet zo erg als je niet zo'n groot rendement hebt. Zelfs als heb je maar 10% rendement sinds 2009, je hebt tenminste rendement. De slechtste beslissing is niet beleggen. Zeker als je ziet wat mensen tegenwoordig op hun spaarboekje krijgen. smiling smiley
15 maart 2012 10:53
wel, er is nog een iets erger: beleggen als je niet weet waar je mee bezig bent.
15 maart 2012 20:52
Tot 4 maand terug hoorde ik bij dat groepje waar dve het over heeft yawning smiley
't Gaat nu gelukkig al wat beter...
15 maart 2012 21:03
Amedee Schreef:
> 't Gaat nu gelukkig al wat beter...
----- Fijn dat te horen, Amedee. Bij mij ook.
Laten we hopen dat onze opgedane kennis ook nog voldoende gaat zijn om ons hachje te redden wanneer de markten terug beginnen te dalen .... winking smiley
16 maart 2012 08:08
Mannen,

Dat hangt van de aanpak af hoor. De laatste jaren waren echt geen lachertje (zeker 2011 niet) voor trendvolgers.
Mean-reversion strategieën werkten beter.

Dit zijn de resultaten van de beste fonds-trend-volgers ever (geïnterviewd door Jack D Schwager)
Zie boek hier

[www.automated-trading-system.com]

Als we ooit de tijd vinden (vooral fonzzz dan) om een marktmodelletje uit te werken zet ik me eens aan een etf- strategie die enkel bull moves vangt. Het zal een heel eenvoudige, maar effectieve strategie zijn, maar soit ik maak hier geen beloften.

Greetz
M
16 maart 2012 14:41
Een 'simpele' strategie met break-out en stop-loss van 15% zal onvoldoende zijn. Zelfs met een stijging van 100% over 3 jaar, vang je maar een peulschil. Beleggen lijkt eenvoudig tot je het zelf doet :-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen