27% per week

Gepost door Mardukski 
Op dit moment kunnen in dit forum alleen berichten worden gelezen. Dit is een tijdelijke situatie. Kom later nog eens terug.
27% per week
04 juni 2015 22:45
Stel dat je een strategie wil bedenken waarbij je 1 onderliggende waarde kiest. Welke onderliggende waarde kiezen en waarom?

En daarop pas je een systeem toe (met opties eye rolling smiley), waarbij je consistent 27% per week behaalt. Hoe zou zo'n strategie of systeem er kunnen uitzien?

In bijlage alvast enkele tips.. thumbs up

Ik ben er zelf 1 week mee aan de slag, trade 1 bracht mij op: +12,8% op.
Bijlagen:
openen | downloaden - 27PercentWeekly-report.pdf (415.3 KB)
Re: 27% per week
12 juni 2015 16:20
Week 2: Trade 2 (zonet gesloten): bracht mij 16,84% op het geïnvesteerde bedrag. $SPY
Bijlagen:
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-02 om 21.01.32.png (54.6 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-04 om 21.56.20.png (102.5 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-12 om 15.56.05.png (98.7 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-12 om 16.14.14.png (72.7 KB)
14 juni 2015 01:38
Let er misschien op dat ik hier telkens met 2 als verschil werkte op de uitvoerprijzen.. Koop 215, Schrijf 213. (215 - 213 = 2).

Mr. 27% werkt met 3 als verschil tussen de uitvoerprijzen.

Let er misschien ook op dat ik zowel met call als put spreads gewerkt heb.

Mr. 27% werkt enkel met put spreads.

Als hulp:
Vraag: Wat ik niet begrijp aan jouw positie is het volgende: je opent spreads met een wijdte van $2 maar je betaalt hier soms meer dan $2 dollar voor. Bij onze 27% man zijn het spreads van $3 breedte en hij betaalt er maximaal $2.40 voor zodat bij gelijkblijvende marktomstandigheden hij het verschil van $0.60 ($3.00-$2.40) op zak steekt. Als de markt bij calls daalt of bij puts stijgt, steekt hij extra winst op zak! Bij jouw is dat niet het geval als je meer dan $2 betaalt voor een spread van $2 breedte. Ik zou verwachten dat je minder dan $2 betaalt voor de spreads om winstgevend te zijn als de marktomstandigheden gelijk blijven. Klopt mijn redenering?

Antwoord: Je redenering klopt helemaal. Ik was hier "te kort door de bocht" gegaan. Het is inderdaad logisch dat je op zoek gaat naar minder uitgeven dan de spread op de strikes breed is, dan steek je dat toch alvast (minstens) op zak als de markt gelijk blijft.

Vraag (over trade 3): Heb ik het goed begrepen dat je telkens calls van expiratie JUN19 geschreven hebt in combinatie met de aankoop van puts van verschillende expiratieweken maar minstens 1 week verder?

Antwoord: (zie bijlage). Ik heb het principe dat Mr. 27% toepast met puts, hier ook toegepast met calls. Als de markt nu gelijk blijft, of als de markt licht stijgt tot daalt, zal ik ook een winst maken. Mr. 27% zegt zelf dat hij enkel met puts werkt, maar dat je het beter niet doet als de markt flink gedaald is. Waarom het dan niet doen met calls denk ik dan.. in plaats van werkloos toekijken, omdat het niet met puts kan.

Dus in mijn constructie horen de calls bij de calls, (gekochte en geschreven) en de puts bij de puts (gekochte en geschreven). 7 ITM call spreads, en 5 ITM put spreads.

Vraag (over trade 3) : à short call 19 juni gecombineerd met put van 6 weken later? Opnieuw betaal je hier niet teveel?

Antwoord: Overal waar ik meer dan $2, betaalt heb, betaal ik eigenlijk te veel. Mr. 27% betaalt max 2,4 met 3 spread. Dan zou ik eigenlijk niet meer dan 1,6 mogen betalen met 2 spread (waar ik nergens in slaag, 1,82 is het goedkoopste dat ik betaald heb).
Ik koop mijn gekochte opties, te duur, 't is te zeggen, met té veel tijdskrediet er nog op.

Tijd voor wat aanpassingen, .. ;-)

In bijlage ook nog mijn notities bij de pdf.

Ik zal het systeem blijven toepassen, maar zal de guidelines van Mr. 27% nu beter, nauwgezeter opvolgen.

Bedankt om mij te attenderen met de kritische vragen!
Bijlagen:
openen | downloaden - SPY_27%_guidelines.pdf (47.4 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_3_Schermafbeelding 2015-06-12 om 22.08.04.png (259.9 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_3_Schermafbeelding 2015-06-12 om 22.07.17.png (252.6 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_stats_Schermafbeelding 2015-06-12 om 23.47.44.png (37.7 KB)
14 juni 2015 23:00
Als ik me niet vergis legt 'Mr 27%' het risico aan de upside. M.a.w. zolang de SPY maar zijwaarts beweegt óf daalt is er niks aan de hand ..
Beetje vreemd omdat de $SPY de laatste 6 jaar toch vrijwel uitsluitend bullish geweest is (lange termijn)... Dan zou ik het risico aan de downside leggen .. Maar zover was Maarten al mee, omdat hij het systeem ook toepast met calls ...
14 juni 2015 23:23
Klopt helemaal. "Mr. 27%" werkt enkel met ITM put spreads, dus zijn risico is de investering van zijn put spreads aardig te zien minderen wanneer de markt extreem stevig gaat rally'en.

"Below is a graph that represents the Friday to Friday move in SPY over the last 11⁄2 years. As you can see, SPY has only moved higher by 3% just one time. It has only moved higher from Friday to Friday by at least 2% on just 6 occurrences, and this during one of the most consistently bullish years in the stock market."

Break-even wordt steeds geplaatst 2,5% boven de koers op het moment dat je posities opent.

Alsook benadrukt "Mr. 27%":

"Don’t Take Trades After a Significant Down Move" en "4 of the 6 times on the weekly SPY movement chart that SPY went up by at least 2% were pre-ceded by a down week of more than 2%. There are some issues with this guideline, especially if we move into more of a sideways to bearish market trend. This might keep you out of a lot of good trades in that situation. You could then simply wait for a bit of a bounce and still get in, or you could implement another strategy that is designed to make money if SPY moves higher to diminish the overall risk of this strategy. This will drop your profit potential a bit, but it will also drop your average loss size considerably."

Bij stevige correcties is de kans dus groter dat je sneller "al je geld kwijt bent", met call spreads, dan met put spreads. Daar het ganse systeem zich ook baseert op compounding (herinvesteren van je winsten), is "aan de zijlijn gaan zitten" vaak een beter alternatief dan een trade te nemen binnen een trade-plan waarbij "niet all lichten op groen staan".

Maar natuurlijk...

"... or you could implement another strategy"...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2015 23:24 door Mardukski.
15 juni 2015 21:26
Hey Maarten,

Bedankt voor je interessante post.

Wat ik me wel afvraag: in het voorbeeld van Mr 27% wordt een ITM put op de SPY verkocht, bij mijn weten is SPY een american style ETF en stel je je bloot aan een mogelijke assignment door early exercise (risico op assignement is toch vooral als je short put ITM is). Met je long put 209 te verkopen kun je de 20.600$ benodigd voor de aankoop van 100 SPY niet financieren dus moet je toch al een serieuze margin achter de hand hebben (ok je kunt ze een dag later wel verkopen en je geld recupereren maar je moet ze toch eerst kopen.)
Of mis ik hier iets en wordt dit via de broker geregeld zoals bv bij vertical credit spreads of een IC die aanzien worden als "defined risk" trades?

Zelfde redenering geldt trouwens voor de ITM call diagonal waar je ITM short call ook grotendeels ongedekt is omdat je niet zoals bij een covered call de 100 aandelen in bezit hebt als je gecalld wordt maar enkel het recht om ze aan een bepaalde prijs te kopen.

Verder wel zeer interessant en een nieuwe ervaring om eens een strategie met weekly opties te bestuderen.
Ik keek eens op amazon of er van die Ryan Jones boeken zijn maar vond enkel één boek uit 1999....th stone age om zo te zeggen

groeten Peter
15 juni 2015 22:36
Beste Peter,

is SPY een american style ETF?

Dat klopt inderdaad.

stel je je bloot aan een mogelijke assignment door early exercise?

Om het even wanneer we een optie (amerikaanse stijl) schrijven, zij het nu call of put, stellen we ons bloot aan het "risico" ge-assigneerd te worden.

risico op assignement is toch vooral als je short put ITM is?

Het reële "risico" op assignatie dreigt vooral wanneer er geen tijdskrediet meer zit in de optie die je geschreven hebt. Het klopt ook "over het algemeen" dat puts ITM (!) sneller uitgevoerd zullen worden dan calls ITM (!).

Nog even inpikken hierop, want hier zit het belangrijke aspect dan: wanneer er geen tijdskrediet meer zit in de optie: de opzet van de strategie hier is, om het tijdskrediet uit de geschreven optie te verdienen. Dagelijks bekijk je je spreads, als je ziet dat er geen tijdskrediet meer zit in de geschreven optie, dan ga je de spread sluiten. Als je dat niet doet (desnoods 5 minuten of 1 minuut voor de beurs sluit), dan loop je het reële risico ge-assigneerd of uitgevoerd te worden. (in bijlage zie je 2 screenshots, de rest spreekt voor zich denk ik (?).

Meestal zul je assignatie (in praktijk) snel opmerken in je "cash"... thumbs up

je kunt ze een dag later wel verkopen en je geld recupereren maar je moet ze toch eerst kopen?

Het "ambetante" hieraan is dat je dan beurstaks betaald op zowel aankoop als verkoop (iets waar optie-beleggers allergisch voor zijn). In principe kan je niet in problemen komen, je kan wel short op cash komen zitten (bij uitvoering van puts bijvoorbeeld), en je kan dit inderdaad snel oplossen door je aandelen (of etf) positie terug te sluiten de dag erop (wanneer je de assignatie opmerkt). Als je lang short op cash zit, betaal je hierop ook een kleine rente (bij Lynx wordt dit maandelijks afgerekend naar ik meen).

Of mis ik hier iets en wordt dit via de broker geregeld zoals bv bij vertical credit spreads of een IC die aanzien worden als "defined risk" trades?

IC liggen OTM, dus daar geen last van assignatie, tenzij je opties toch ITM komen, maar dan ben je niet goed bezig met je IC-management denk ik... thumbs down
Spreads zijn defined risks, diagonals ook. De essentie is dat amerikaanse stijl opties altijd assignatie-risico inhouden, wetende dat je een verhoogde kans hebt op uitvoering wanneer er geen tijdskrediet meer zit in de geschreven opties. In principe kan je dit dus zo goed als steeds vermijden door te "checken" of er effectief nog tijdskrediet zit op de short optie.

Als je vroegtijdig geassigneerd wordt (en er zat toch nog tijdskrediet in de optie), dan weet een tegenpartij meestal meer dan jij (als particuliere belegger), dit is meestal in geval van geschreven puts (then you got the stock put on you).

Zelfde redenering geldt trouwens voor de ITM call diagonal waar je ITM short call ook grotendeels ongedekt is?

Je geschreven call is gedekt, maar niet door aandelen, dit kan resulteren in een short positie op aandelen (of etf), indien assignatie op de short call (je hebt moeten leveren wat je niet had, dus je komt short op de onderliggende waarde). Als je een optie ITM laat expireren, wordt deze ook uitgevoerd, dus vaak kan je gans het boeltje zo "opkuisen" (op expiratie van je long). Maar let er wel op dat je long optie dan echt ITM expireert (liefst voor meer dan $ 0.05 smiling smiley).

Werkt deze link? 2 video's van Mr. 27%, over PPD en die 27% strategie. De moeite waard om te bekijken!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2015 22:40 door Mardukski.
Bijlagen:
openen | downloaden - 01_SPY_hedged_Schermafbeelding 2015-03-19 om 21.11.13.png (61.7 KB)
openen | downloaden - 02_SHORT_op_SPY_Schermafbeelding 2015-03-20 om 09.14.28.png (42.7 KB)
18 juni 2015 21:38
Bedankt Maarten voor je uitgebreide en leerrijke post.

Ik keek vandaag eens om de techniek eens uit te proberen.

In het voorbeeld gegeven door Mr 27% wordt bij price SPY 205.50$ een short put 206$ (ITM) geschreven.
Nochtans zijn er ook strike prices op de weekly SPY opties met een strike precies ATM 205.50$ (met theoretisch dus de hoogste tijdswaarde) maar met duidelijk lager volume en open interest.
Zouden deze vermeden worden wegens de lagere liquiditeit of is het toch de bedoeling een directionele bias of skew te creëren??

Groeten Peter
18 juni 2015 22:24
Hallo Peter,

Ik hoop dat de essentie van wat je wil vragen is: of je ook die "halfjes" kan gebruiken? 205.5 of 206.5 ... etc... Het klopt inderdaad dat open intrest daar lager is. (zie ook screenshot). Maar de spread (verschil tussen bied en laat) valt goed mee. De spread is wel breder op de halfjes, logisch ook, door de lagere OI. Zelf gebruik ik ze niet, maar je kan ze wel gebruiken natuurlijk.

Misschien nog als belangrijke opmerking. Mr 27% schrijft niet ATM hé. Hij legt zijn break-even 2,5% boven de koers op dat moment. En natuurlijk al zijn andere regels niet vergeten:

"Don’t Take Trades After a Significant Down Move" en "4 of the 6 times on the weekly SPY movement chart that SPY went up by at least 2% were pre-ceded by a down week of more than 2%.

Deze week begon al met een Significant Down Move (tot na FOMC).

Wat is een: directionele bias of skew (?)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2015 22:25 door Mardukski.
Bijlagen:
openen | downloaden - SPY_Schermafbeelding 2015-06-18 om 22.13.32.png (377.8 KB)
18 juni 2015 22:29
Peter,
De 'halfjes' hebben een lager volume en lagere OI omdat ze pas later aangemaakt worden. De weeklys hebben meestal al halfjes bij hun aanmaak, maar de normale 'monthly' options hebben, wanneer ze initieel aangemaakt worden, alleen maar 'eenheden' als strike prices. Nadien komen daar de halfjes bij. Vanwege hun kortere 'levensduur' hebben deze dus automatisch een lagere OI en volume. En het praktisch-intuïtieve aspect zal ook wel meespelen. Het is nu eenmaal eenvoudiger rekenen met gehele strike prices dan met de halfjes ....
19 juni 2015 18:20
Ik hoop dat de essentie van wat je wil vragen is: of je ook die "halfjes" kan gebruiken?

Dat is inderdaad de vraag die ik wilde stellen

Wat is een: directionele bias of skew (?)

wat ik bedoel is het volgende:
- stel je wilt een covered call schrijven op SPY @ 212.5$
dit is een directionele bullish trade, maar welke strike price kies je dan voor je short call (212$ of 213$?): hier kun je nog bijkomend een directionele keuze maken: als je zeer bullish bent schrijf je de out of the money call (om evtl nog wat stijgingspotentieel mee te pakken), als je minder bullish bent of vreest dat events roet in het eten kunnen gooien zoals bv een grexit schrijf je de strike in the money: je beperkt je mogelijke winst bij stijgende koersen maar bent wel beter af als de koers gelijk blijft of licht daalt.
De ITM call diagonal lijkt me verwant met de covered call trade (althans als je de profit/loss grafiek bekijkt), daarmee dat ik me afvroeg of dergelijke overwegingen hier meespelen, maar wellicht niet dus

En natuurlijk al zijn andere regels niet vergeten:

Te enthousiast om eens te proberen zeker??smileys with beer
19 juni 2015 20:48
Hallo Peter,

Covered call = Aandelen + Geschreven call optie (leverplicht).

Een covered call strategie zou ik niet bestempelen als een bullish trade. Het is eerder een trade die je opent (je hebt dan vaak al de aandelen, waar ongerealiseerde winst op zit) wanneer je licht zijwaartse beweging verwacht.

Als je zeer bullish bent voor een stock kan je beter calls kopen, dan je opwaarts potentieel dicht-timmeren door een plafond te maken ('covered' = overdekt).

Een covered call strategie biedt ook weinig tot geen bescherming voor je aandelen. En calls ITM schrijven op aandelen is eigenlijk 'not done'. We schrijven immers omwille van het tijdskrediet dat we kunnen ontvangen (hoe dieper ITM, hoe minder tijdskrediet in opties zit).

----

De "basis" of het "idee" achter die $SPY 27% trades, is:
1/ werken met weeklys.
2/ diagonaal (short front en long back) want tijdskrediet uit korter lopende opties ebt sneller weg dan tijdskrediet uit langer lopende opties (Mr. 27% PPD)
3/ we schrijven de spreads ITM (maw, we verkopen ook intrinsieke waarde, die dient als buffer voor mocht het mis gaan, dit is "zo'n typische" optie-trade waarbij je fout kan zijn en toch geld kan verdient hebben).

---

Ik zou "aandelen+optie" strategie, los proberen zien van zuivere "enkel met opties" strategie. Om met aandelen te werken heb je vaak aardig wat kapitaal nodig. Door op een slimme manier met optie-spreads te werken, kan je met kleine hoeveelheden kapitaal, op korte termijn, hele mooie rendementen behalen, met hele risico-aversieve trades. Dus waarom zou je je dan nog met aandelen bezig houden, waar aan zo'n rendementen vaak grotere risico's verbonden zijn. Welke aandelen doen 27% per week? Biotechs op nieuws of zo. Netflix op earnings. etc...

Zeker het proberen waard hoor.. :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2015 20:49 door Mardukski.
20 juni 2015 15:57
Volledig mee eens

Bedankt voor de mail

Vriendelijke groeten Peter
26 juni 2015 21:05
Tijd voor een update... $SPY

Dit zijn resultaten uit 2 verschillende pf's (zie bijlages)
Bijlagen:
openen | downloaden - Schermafbeelding 2015-06-26 om 21.00.16.png (80.2 KB)
openen | downloaden - Schermafbeelding 2015-06-26 om 21.04.06.png (52.9 KB)
30 juni 2015 23:32
Tijd voor een update... $SPY (steunt vandaag en gisteren op 200MA)

We hebben al onze trades uit W5 (week 5) gesloten. Want tijdskrediet was helemaal weg uit short puts. (zie bijlages voor details)

We gaan nu even aan de zijlijn zitten (wat betreft deze put-spread-strategie toch smiling bouncing smiley), want... (de kans op een rally "ver-groot"winking smiley)

Even herhalen: "Don’t Take Trades After a Significant Down Move" ...."

---

Daar de spread 2 juli - 10 juli, (met 2 juli op een donderdag omdat er vrijdag niet te traden valt), zit er een dag minder tijdskrediet in de 2 juli short optie. Call spreads openen voor minder dan $ 2.40 a $ 2.34 lijkt daardoor uitgesloten.
Bijlagen:
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-26 om 19.41.05.png (175.1 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-29 om 22.00.09.png (110.2 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-29 om 21.23.25.png (192.6 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2015-06-29 om 17.00.53.png (129.8 KB)
27 augustus 2015 18:47
Tijd voor een update want ...

Q: Die '27% per week' strategie ga ik zeker eens lezen. Al klinkt de titel wel als de email van nigeriaanse prins die je een fortuin gaat sturen zodra je hem eerst geld stuurt. Hoe zijn de resultaten tot nu toe ?

De resultaten zijn eigenlijk altijd goed geweest, op 1 week na, toen was ik té vroeg met de spreads te openen, en de markt rally'de harder dan ik verwacht had. De laatste 2 weken echter heb ik geen posities meer geopend omwille van: "Don’t Take Trades After a Significant Down Move" ..

De reden waarom ik geen resultaten ben blijven posten, wat ik zelf jammer vind, is omdat mijn MacBook enkele weken terug gecrashed was, ik moest mij toen 2 weken behelpen met een oudere Windows laptop. Ik had toen screenshots genomen (van de SPY27% trades), maar tot op heden nog niet de moed gehad om alles uit te sorteren. En hoe langer het duurt eer ik mij daaraan zet, hoe minder mijn motivatie natuurlijk.

Als ik er terug mee begin (als de markt wat hoger staat weer,.. "als"...), zal ik misschien een nieuwe post maken, met nieuwe resultaten. Ik ken andere traders/beleggers die er ook mee aan de slag gegaan zijn, ook met positieve resultaten.

Ik heb ook al vaak zitten denken hoe dit systeem bruikbaar zou zijn op andere onderliggende waarden dan de $SPY
Misschien een interessante denkoefening.

Uw Optiecoach :
contribute - be aware - have pleasure - say “yes”
28 augustus 2015 10:22
Ik heb nog niet alles bekeken maar op het eerste zicht wel een interessante strategie.
Meestal is de catch bij zo'n hoge win rate een kleine kans op een onbeperkt verlies. Maar dat lijkt hier dus niet het geval.
Ook positief dat er een logische uitleg is waar de edge in het systeem vandaan komt ... het verschil in time decay tussen de 2 opties.
28 augustus 2015 11:28
Meestal is de catch bij zo'n hoge win rate een kleine kans op een onbeperkt verlies. Maar dat lijkt hier dus niet het geval.

Jep. Hier is enkel je investering wat je kan kwijtraken. Het is een kwestie van goed te timen. En er zijn vele spreads mogelijk (ik werk ook met halfjes ondertussen).

waar de edge in het systeem vandaan komt ... het verschil in time decay tussen de 2 opties.

Dit noemen ze een diagonale spread, waarbij de uitvoerdata verschillen. Hier is het short front, long back. Diagonale spreads zijn interessante setups.

Uw Optiecoach :
29 augustus 2015 14:59
Ik heb de PDF doorgelezen. Ik ga de strategie eens uitproberen zodra de market volatility terug wat stabieler is.
Hieronder nog enkele mogelijk domme optie newbie vragen smiling smiley

>>Let er misschien op dat ik hier telkens met 2 als verschil werkte op de uitvoerprijzen.. Koop 215, Schrijf 213. (215 - 213 = 2).
>>Mr. 27% werkt met 3 als verschil tussen de uitvoerprijzen.

Waarom 2 of 3 of 4 of ... daar zit waarschijnlijk enige locica achter ?

>>Make Sure You Place a Maximum 2.40 Debit Limit Order

Hoe gaat dat in zijn werk ? Ik veronderstel dat je in TWS een combo order kan ingeven ?
En de limiet prijs die je ingeeft voor deze combo is dan de gewenste debit ?

>>Om het even wanneer we een optie (amerikaanse stijl) schrijven, zij het nu call of put, stellen we ons bloot aan het "risico" ge-assigneerd te worden

Stel we worden ge-assigneerd op de geschreven put ... sluit TWS dan automatisch de nog openstaande long put in het combo order ?

>>This means that our short option will decay at a rate of about 450% faster than the rate of decay on the long option.

Ik zie geen guideline voor een minimum verschil in 'PPD' tussen de 2 opties.
Of kan je er vanuit gaan dat er altijd wel een significant verschil is tussen de looptijd van 1 en 2 weken ?

>>als je ziet dat er geen tijdskrediet meer zit in de geschreven optie, dan ga je de spread sluiten

Kunnen we geen order zetten in TWS om de combo automatisch te sluiten indien dat het geval is ?
Een take profit order dus eigenlijk. Als ik het goed heb begrepen is de maximum mogelijke profit wanneer alle tijdskrediet op de geschreven optie weg is ? En anders sluit je de spread net voor de sluiting op expiration day van de geschreven put ?
29 augustus 2015 16:15
Waarom 2 of 3 of 4 of ... daar zit waarschijnlijk enige locica achter ?

Goeie vraag om mee te beginnen, zeker en vast dat daar logica en ervaring achter schuilgaan. Mijn idee is: dit heeft te maken met gemiddelde dagelijkse marktbeweging (ATR). Alsook, hoe verder ITM je je put koopt, hoe hoger de spread daarop is (verschil tussen bied- en laatprijs), tot op een punt dat het echt oninteressant wordt. Niemand houdt u tegen te expirementeren met andere breedte-verschillen op de uitvoerprijzen... winking smiley

De geschreven put neemt men best dicht ATM, want het is het tijdskrediet dat we eruit willen persen, en ATM zit het meeste tijdskrediet. Mr. 27% legt zijn spreads altijd ITM.

Ik veronderstel dat je in TWS een combo order kan ingeven ?

Dat klopt. (zie ook de screenshot met posities in voorgaande posts, daar zie je die combo orders telkens staan).

En de limiet prijs die je ingeeft voor deze combo is dan de gewenste debit ?

Klopt. Je commissie komt er nadien ook nog bij. Dus de limiet-prijs + commissies = prijs vd debit spread.

Stel we worden ge-assigneerd op de geschreven put ... sluit TWS dan automatisch de nog openstaande long put in het combo order ?

Initieel leg je een combo order in, daarmee koop je 1 optie en verkoop je 1 optie in 1 handeling of order. Nadien heb je in je portefeuille 2 posities (je short en long optie). Het combo-order heeft daar dan niets meer in te zeggen.

Tenzij je dat combo-order terug in de markt legt (bijvoorbeeld, verkopen aan $3). Je moet dan eigenlijk al de malchance hebben dat je pakweg donderdag uitgevoerd wordt op de short put, en dan vrijdag bij opening de spread eruit gaat aan $3. Indien dat gebeurd. Zit je met 100 SPY's (door assignatie van de geschreven put optie) en 1 gekochte put optie (de kortlopende, die diezelfde dag vervalt, diezelfde waarop je geassigneerd werd), je long put heb je dan niet meer. Als je nog mee bent.. :-) Dus mocht dat gebeuren, zit je nog steeds gedekt. Aandelen + puts.

Maar (!). Als jij 's avonds kort voor sluiten van de markt ziet dat er geen tijdskrediet meer zit in de geschreven put optie, dan hoor je de spread te sluiten. Als je die dan nog houdt, ben je weer speculatiever bezig. Dus indien je zo'n fratsen tegenkomt, hebt ge u werk niet goed gedaan.. cool smiley

Of kan je er vanuit gaan dat er altijd wel een significant verschil is tussen de looptijd van 1 en 2 weken ?

Het verschil in snelheid waaraan tijdskrediet wegebt uit opties, is altijd sneller voor een kortlopende optie. De Ice-Cube.

Kunnen we geen order zetten in TWS om de combo automatisch te sluiten indien dat het geval is ?

Ja, dat doe je best, zeker als je ziet dat het de goede kant uitgaat, je kan de orders ingeven aan $3. (Bij mij vaak $2.99)

Als ik het goed heb begrepen is de maximum mogelijke profit wanneer alle tijdskrediet op de geschreven optie weg is ?

De spread kan meer waard worden dan $3. Dat is wanneer op vervaldatum, de markt dalende is, en je geschreven put optie krak ATM expireert, je gekochte put zal dan het meest waard zijn, daardoor is de spread dan soms meer waard dan $3.

Maar inderdaad, als je ziet dat alle tijdskrediet weg is uit de optie, waarom zou je dan houden? Je kan dan tijdskrediet beginnen verliezen op de gekochte optie ook (als de markt verder blijft dalen).

En anders sluit je de spread net voor de sluiting op expiration day van de geschreven put ?

é voila, je kan dat doen 5 seconden voor sluiten, maar das wel close natuurlijk.. grinning smiley

Uw Nigeriaanse Prins aka ....

Uw Optiecoach :
29 augustus 2015 17:08
Tnx! We zullen om te oefenen eens beginnen met 1 put long en 1 put short.
Moest volgende week de SPY nog wat verder gebounced zijn en tegen weerstand zitten dan is dat mss een goed moment.
29 augustus 2015 17:27
Niet wat Mr. 27% doet, maar je kan hetzelfde ook met calls doen natuurlijk. Je moet de spreads dan wel dichter ATM leggen om een goeie prijs (+/- $2.40) te krijgen. Succes ermee!

Uw Optiecoach :
02 september 2015 13:45
Na de crash van gisteren zou een setup voor vorige week vrijdag nog koopbaar zijn geweest ?
Dat lijkt zo raar. De kans dat SPY deze week met 2% winst sluit is een stuk kleiner geworden.
Mis ik iets ? Of is de setup nog steeds interessant ...

long SPY Sep 11 205 PUT -- last 12.40
short SPY Sep 04 202 PUT -- last 10.05

Debit = 2.35
02 september 2015 13:50
Nee, je mist niets hoor.

Of de setup interessant is, dat zal vrijdag blijken hé. Feit is dat ie eruit kan voor die prijs. Soms kan dat zelfs nog 2 dagen voor je short expireert.

$SPY

Anyhoe, morgen ECB-speech, kan opnieuw voor volatiliteit zorgen, ik zit zelf nog steeds aan de zijlijn met SPY27%, markt is té volatiel vind ik op dit moment.

Uw Optiecoach :
02 september 2015 15:46
Mardukski Schreef:
> Anyhoe, morgen ECB-speech, kan opnieuw voor volatiliteit zorgen, .... markt is té volatiel vind ik op dit moment.
--- Waarom dan geen double diagonal? Hoge vol = hoge verkooppremie, en bij een double diagonal zit je goed bij een voldoend grote move in gelijk welke richting ...
(ok, is natuurlijk wel iets anders dan de pure '27%-strategie'..)
02 september 2015 16:38
Dit is ook een mogelijk alternatief dat kan werken met zo'n macro-triggers als ECB speech morgen. Op relatief korte termijn inspelen op de markt gezien de hoge volatiliteit.

Persoonlijk vind ik het op dit moment, zeer moeilijk inschatten waar de beurs over 2 weken zal staan. En pas binnen 2 weken na vandaag, volgt dat FED-rentebesluit. Dit zijn unieke tijden op de beurs vanuit macro-economisch perspectief (lees: centrale banken beleid en beslissingen).

Uw Optiecoach :
26 april 2016 21:20
Zijn er nog mensen die dit systeem gebruiken?

mvg

Uw Optiecoach :
Bijlagen:
openen | downloaden - Schermafbeelding 2016-04-26 om 21.16.41.png (91.4 KB)
openen | downloaden - SPY27Schermafbeelding 2016-04-22 om 17.11.19.png (77.9 KB)
27 april 2016 22:30
Ik heb die trade sinds geruime tijd niet meer uitgevoerd, maar het technisch plaatje van de SPY lijkt me er nu wel perfect voor te zijn ( congestiezone range bound net onder de all time high weerstand rond 214).
De kans op een forse stijging van de SPY, wat je positie zou kunnen schaden, lijkt niet al te groot.
27 april 2016 23:17
Ik denk er ook zo over.

"The time of the season".

Uw Optiecoach :
Bijlagen:
openen | downloaden - Schermafbeelding 2016-04-27 om 23.15.48.png (81.9 KB)
28 april 2016 22:19
De oude spreads gingen er direct uit bij opening, aan 2.99 (zie screenshot)
(ik zou de spreads nog langer kunnen houden denk ik, en verkopen voor meer dan $3. als ze op de short strike expireren is dit het meest ideaal)

Nieuwe spreads geopend, bij stijgen beurs, daarna ging SPY weer dalen, dus ongerealiseerde winst om de dag mee te starten.

(zie screenshots)

Uw Optiecoach :

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 23:47 door Mardukski.
Bijlagen:
openen | downloaden - SPY27%_Schermafbeelding 2016-04-28 om 15.32.33.png (61.5 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2016-04-28 om 22.16.34.png (45.6 KB)
openen | downloaden - SPY_27%_Schermafbeelding 2016-04-28 om 22.16.10.png (116.1 KB)