IV

Gepost door Mardukski 
IV
12 augustus 2016 00:28
De IV is eigenlijk zo absurd laag dat het bijna geen zonde lijkt om dat trump-hillary wedding putje te kopen voor $1000 tot 2018.

Uw Optiecoach :
contribute - be aware - have pleasure - say “yes”
Re: IV
26 juni 2017 10:06
Zijn er eigenlijk optie strategieën die goed werken in zo'n langdurig lage IV markt?
De lage IV maakt het niet simpel voor option income strategies of vergis ik mij...
26 juni 2017 16:08
Klopt.
Lage IV --> opties zijn goedkoop --> opties kopen is dan in principe het meest aangewezen...
Maar long optie strategieën hebben helaas een eerder lage POP (Probability Of Profit ) ....
30 juni 2017 09:48
Inderdaad. Een mooi voorbeeld is Dan Harvey's road trip trade, een OTM put broken wing butterfly BWB strategie op SPX. Deze strategie heeft als entry voorwaarde dat het betaalde debit voor de BWB maximaal 5% van de max loss mag zijn; visueel: afstand tussen x-as en P/L op expiratie aan de rechterkant van de BWB moet minstens twintig keer kleiner zijn dan afstand tussen x-as en P/L op expiratie aan de linkerkant van de BWB.

De laatste keer dat ik keek (een tweetal weken geleden) was het 35% confused smiley.

[Het lijkt een terugkerend fenomeen van veel optie strategieën te zijn, onrealistische entry voorwaarden, ik denk ook aan de max 2.4 debit in de 27%-strategie.]

Vandaar Jim Riggio's Kevlar trade strategie. Die heeft 2 set-ups: BWB bij hoge IV-omgeving en een OTM put butterfly + long deep ITM call in een lage IV-omgeving. Die laatste set-up is eigenlijk John Locke's M3 strategie.

Een geweldige vergelijking tussen BWB en M3 vind je hier.

Road trip, kevlar, M3 zijn allemaal trage trades met lage gamma (en bijgevolg lage positieve theta). 9DTE calendars etc. zijn snelle trades met hoge positieve theta (en bijgevolg hoge gamma).

Met andere woorden:

Nicotine, valium and alcohol versus cococococococaine!

Ik ben aan het afkicken... smoking smiley
03 juli 2017 16:30
Tnx daedalus. Ik zal het eens bekijken. Eigenlijk kan je in een low IV omgeving een strategie (butterfly, calendar etc) dus aanvullen met een long deep ITM put of call omdat premium dan goedkoop is en daar niet zo veel time decay opzit?
03 juli 2017 21:09
Bedankt daedalus voor de tips.
Op websites en fora wordt vaak gerefereerd naar de Kevlar trade, nu weet ik ook waar die vandaan komt.
05 juli 2017 22:12
Klopt, in dit geval moeten het wel calls zijn want de OTM put butterflies zijn op zichzelf delta negatief. Management in deze trades is heel erg op de Griekse variabelen gericht overigens. De expiratielijn speelt bijvoorbeeld geen enkele rol, vermits er ook een tijdsstop zit ingebouwd, lage gamma boven alles. Uit de gratis filmpjes is het wat moeilijk op te maken, maar de aanpak van Riggio lijkt mij meer discretionair dan de aanpak van Harvey. Hun gepresenteerde equity curves ogen in ieder geval allebei goed. Het grootste gevaar is een snelle neerwaartse crash, die kogel zou de kevlar dan moeten tegenhouden, bij wijze van spreken. Misschien voor de zekerheid toch wat van de verworven tijdspremie gebruiken om te hedgen, ik denk aan wat lang lopende vix calls kopen ofzo... Veel groeten, d.
06 juli 2017 14:54
ik denk aan wat lang lopende vix calls kopen ofzo...

Welke ticker koop je dan concreet, want er zijn er nogal wat? VXX?

mvg Peter
10 juli 2017 22:32
Cash settled opties rechtstreeks op VIX.
10 juli 2017 23:17
Och begorie ja ... opties rechtstreeks op de VIX, dat kan ook ... nog niet bij stil gestaan .... thumbs up grinning smiley
11 juli 2017 13:23
ok thx voor de info
11 juli 2017 13:52
Poll: gaat de VIX in 2017 nog boven 20 noteren?

Ik denk het wel, het is ondertussen al 243 dagen geleden...

ps. DEC VIX 10 call kost rond de 5$ momenteel
Bijlagen:
openen | downloaden - Image-1.jpg (374.1 KB)
13 juli 2017 18:29
Earnings season komt eraan.
Met wat geluk (ik bedoel enkele gemiste earnings van een of andere grote jongen) zou die Vix optie snel kunnen stijgen
13 juli 2017 19:43
Terloops, ik volg wel de koers van de vix maar niet de prijs of iv van de vix opties
Misschien bedoel je wel dat ze eerder hoog geprijsd staan omdat de "market" een stijging verwacht...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen