Monest in de pers...

Gepost door Astellas 
Re: Monest in de pers...
06 februari 2012 21:35
>> Het beeld dat de Monest oprichters de aangeboden signalen zelf niet traden daagt in me op ...

Dat lijkt me een evidentie.
Ik neem aan dat Kristoff & Astellas die trades soms zelf nemen als het hun past, maar de anderen spelen hun eigen spel.

Ik spreek voor mezelf: Soms ben ik aan het scannen en zie ik een mooitje ... dan geef ik dat door aan de signaal-mannen. Soms bevestigen die dat en nemen ze het op, soms niet. Maar het is niet omdat ze dat niet doen dat mijn mening verandert: ik neem die trade. Wat voor de ene een mooi signaal lijkt is dat voor de andere niet altijd. Maar ik zoek liefst zelf mijn kandidaten.
Ik zie de signalen wel en meestal zijn die voor mij ook een verrassing. Soms denk ik: deze ziet er leuk uit, maar op dat moment zoek ik niet naar een nieuwe trade omdat bv de port al vol zit. En soms past het wel en neem ik hem .... maar meestal moet ik gewoon de ticker weten en dan kijk ik voor mij eigen instap en stop positie.

-> En dat is net de bedoeling van de signalen: dat je uit de signalen gaat selecteren wat bij je past en dat je aanvult met eigen initiatieven of dat je variaties maakt zoals jij ze persoonlijk graag hebt.

De vraag om meer is begrepen ... maar soms weet ik niet wat er nog meer kan .... alle boeken uit de boekensectie al gelezen? ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/02/2012 22:43 door dve845.
06 februari 2012 21:54
DirkA,

Eerst en vooral: dank om initiatief te nemen om iets op te zetten. Wij hadden zelf ook plannen om iets te organiseren, maar mogelijk zal dit pas na april/mei kunnen .... maar laat je vooral niet stoppen.
Ik zal zeker komen. Ik neem aan ook de andere monesters.
06 februari 2012 22:45
vanzelfsprekend ...
07 februari 2012 00:24
"Het beeld dat de Monest oprichters de aangeboden signalen zelf niet traden daagt in me op ..."

Verkeerd beeld hoor. Het klopt dat niet alle set-ups door ons allen gevolgd worden, net zoals ieder van ons er nog andere trades op nahoudt. Dat doet geen afbreuk aan de selecties. Ik denk dat onze agenda's er meer voor tussenzitten. Ik zal eens een krasse uitspraak lanceren: de dag dat de signalendienst een signaal lanceert dat ik zelf niet vind kunnen zal de dag zijn dat ik er mee stop.
07 februari 2012 09:29
Akkoord met Astellas. Zelf handel ik meer mijn eigen stijl, maar kan me wel vinden in de setups die ik zie passeren. Het is aan iedereen om stilaan zijn eigen stijl te definiëren omdat dit je sterk vooruit helpt om te groeien als trader. Ik neem zelf setups die twee tot vijf à zes dagen kunnen duren (momentum, swing trading) met max 0.5-1% risk. Daarnaast zijn de grootste posities die ik inneem altijd in etf's (hoofdzakelijk TNA / TZA).

Erg belangrijk is dat je je eigen onderzoek doet.

1. In welk concept heb ik vertrouwen? Momentum trading, day trading, value investing.
2. Probeer alles te weten te komen over dat concept.
3. Ga terug in het verleden en onderzoek welke aandelen het bijzonder goed hebben gedaan.
4. Onderzoek hoe je strategie het gedaan heeft de afgelopen jaren en definieer periodes waarin
het minder goed heeft gewerkt. Probeer te weten te komen wat het aantal verliezen op een rij kunnen zijn,
wat het maximaal opgelopen verlies is geweest (indien je de strategie zou toegepast hebben)
5. Leg deze resultaten naast een markt-thermometer & bv volatiliteitsmeter.
6. Kies de position sizing die het best bij je past.
7. Train je ogen en je geest elke dag. Ga over massa's setups. Neem enkel de allerbeste. Focus op setups
en het herkennen ervan.

(met setups wil ik niet enkel entries bedoelen, maar vooral: low risk - high potential ideas die binnen
je plan passen)

Succes!
07 februari 2012 10:03
Bedankt dat jullie ook willen komen. Ik wil in eerste instantie eens zien hoeveel mensen er zouden komen. Ik zal mijn vraag daarom ook nog eens afzonderlijk stellen zodat iedereen ze kan zien.

Dirk
07 februari 2012 10:20
En MLahaye kan dat perfect mailen naar iedereen.
Ook via Lynx en mogelijks het VFB kunnen we de datum en plaats dan verspreiden. Maar dat moet ik hen vragen natuurlijk.
01 maart 2012 21:17
Nieuw artikeltje van de handen van Monest in de standaard. Enjoy. Vergeet niet linksboven op 'aanraden' te klikken bij het artikel. Weliswaar ALS het je bevalt.

[www.standaard.be]
05 april 2012 15:53
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120405_134

Another one ... enjoy ... klik op aanraden linksboven als je het dat waard vindt.
17 juli 2012 12:26
[www.standaard.be]
[www.standaard.be]

twee die ik hier niet nog niet had aangekondigd ... en ondertussen zo nieuw al niet meer zijn natuurlijk
maar je mag ze nog altijd aanraden (linksboven) als ze je bevallen
17 augustus 2012 23:08
Nieuwke ... enjoy ... klik op aanraden in het artikel als het je bevalt ... dat helpt onze zichtbaarheid

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120817_207
10 oktober 2012 14:14
Nog eens tijd gehad voor een blogje op de standaard ... geniet (en aanbevelen als je dat hebt gedaan) ...

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121010_041
28 oktober 2012 10:23
Nieuwe analyse van me in de Standaard:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121025_128

Lees vooral de commentaren van lezers. Een schrijnend voorbeeld van hoe mensen gehersenspoeld zijn om alles wat psychologie en technische analyse is, keihard te wantrouwen. Zo erg zelfs dat men simpele logica verdacht wordt en men zelfs blind is voor wat er staat.
Fundamentele analyse (en het daarbij verkochte buy & hold) lijken nog steeds zaligmakend (zelfs na 2008 lijken beleggers niets te hebben geleerd). TA is voodoo die met cijfers uit het verleden de toekomst wil voorspellen, maar FA doet dat natuurlijk niet ... die hebben de cijfers van morgen sad smiley
Een gelijkaardige ervaring had ik ook toen ik voor de opleiding TEW aan de KUL ging spreken. Vooral de starheid in denken verraste me. Een succesvolle TAer heeft ongetwijfeld geluk gehad, maar Warren Buffett kan onmogelijk geluk gehad hebben of door zoiets simpels als position sizing onmetelijk rijk zijn geworden.

Ook het concept van het 'volgen' van een aandeel lijkt hen die kritiek spuien vreemd. Er is enkel kopen. Voorwaardelijk kopen als iets materialiseert lijkt voor day traders en mensen met een glazen bol.

Die commentaren sterken mij zelfs in het idee dat FB wel eens een uptrend zou kunnen beginnen. Maar of dat gebeurt zien we wel. We hoeven geen gelijk te krijgen. Die commentaren zijn tevens een belangrijke aanmoediging om door te gaan met het publiceren van dit soort dingen. Ongetwijfeld herkennen mensen hier hun 'oude ik'.
28 november 2012 21:50
03 januari 2013 16:28
en de eerste voor 2013 ... geniet ervan (en vergeet niet op aanraden te klikken als je het de moeite vindt):

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130103_051
30 januari 2013 13:53
nieuw artikel in de Standaard ... klik maar op aanraden of verspreid het maar onder jullie netwerken als je het de moeite vindt ... al is het maar om het belang van position sizing en risicobeheersing nog maar eens te onderstrepen

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130130_027

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 13:54 door dve845.
02 mei 2013 16:13
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen