Speculatietaks krijgt vorm?

Gepost door Dirk3 
Op dit moment kunnen in dit forum alleen berichten worden gelezen. Dit is een tijdelijke situatie. Kom later nog eens terug.
Re: Speculatietaks krijgt vorm?
13 november 2015 16:26
Dit is in principe goed nieuws. Onder de speculatietaks actief beleggen is toch onmogelijk.
Dus hoe absurder ze de wet nu maken hoe groter de kans dat de tax later zal worden afgevoerd denk ik.
13 november 2015 16:47
En stel dat je dan toch zo gek zou zijn om te traden onder de speculatietaks. Begin dat maar eens uit te rekenen met al die regeltjes en wisselkoersen wat je moet aangeven aan de belastingen als je een rekening in het buitenland hebt. Pure waanzin.
13 november 2015 16:50
AntiHEB Schreef:
> Pure waanzin.
---- Ja, het lijkt er op alsof ze ons het traden gewoonweg onmogelijk willen maken ... sad smiley
13 november 2015 21:36
Uw euro-dollars hedgen met een leverage van 50 mag wel ;-).
Je kan beter de aandelen achterwege laten en op het hedgen focussen.
13 november 2015 21:43
Zijn er hier Facebook-guru's aanwezig?? Misschien eens ne Facebookpagina aanmaken: Van Overtveldt: bedankt om de kleine beleggers hun hobby af te pakken??
( Ik had eigenlijk iets veel gortigers in gedachten ... maar het is hier een 'familieforum' eh ... winking smiley )
13 november 2015 21:56
Ray_Johnson Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn er hier Facebook-guru's aanwezig?? Misschien
> eens ne Facebookpagina aanmaken: Van Overtveldt:
> bedankt om de kleine beleggers hun hobby af te
> pakken??
> ( Ik had eigenlijk iets veel gortigers in
> gedachten ... maar het is hier een 'familieforum'
> eh ... winking smiley )

Awel .... ik heb geen facebook, dus ben zeker geen guru.
Maar je zou toch denken dat er 'iets' kan/moet gebeuren.
Dit moet nu toch iets zijn waar je massaal veel beleggers mee kan verenigen en 'iets' doen om duidelijk te maken wat het probleem is.
Van het VFB gaan we het duidelijk niet moeten hebben, die hadden ergens een voorstel gedaan om de taks niet te laten gelden voor een market cap onder de xx miljoen .... waarbij ze het punt duidelijk missen.

Bon $FB pagina lijkt me een goed idee .... wel snel zijn, want er gaat 4% af vandaag zie ik. Nee ... ik maak me meteen een account en ik steun! ( maar voel me niet geroepen om initiatief te nemen .... )
13 november 2015 22:00
Via Twitter is er de #speculatietaks , daar zit wel wat volk bijeen.

Uw Optiecoach :
contribute - be aware - have pleasure - say “yes”
13 november 2015 22:06
Yup .... maar daar heb je geen likes .... of een petitie of zoiets .... zodat je iets hebt waarmee je kan aantonen dat zoveel mensen dat een slecht idee vinden.
Soit ... weet niet of het allemaal veel nut heeft.
13 november 2015 22:08
Djiezes ... ik ken ook niet veel van die FB-shit ... is er hier niemand die zo een FB-pagina kan aanmaken met ... 'Wij zijn tegen de speculatietaks!" of zoiets ??
13 november 2015 22:10
Ik zou dat kunnen, maar heb daar geen goesting in, trouwens gij kunt dat zelf ook!! cool smiley

Uw Optiecoach :
13 november 2015 22:12
Ik heb een groep aangemaakt ... maar hoe die nu delen? ? Help!!!!!!!!!
13 november 2015 22:14
13 november 2015 22:14
13 november 2015 22:15
We zullen wel zien hoe hard de tegenwind zal blazen hé, facebook kennende. thumbs up

Ik heb een groep aangemaakt ... maar hoe die nu delen?
Laat de rest maar aan mij over nu.. grinning smiley

Uw Optiecoach :
13 november 2015 22:19
Indien jullie bijdragen kunnen aanmaken om op die pagina te posten .... breng maar aan eh ..!
Als jullie een FB-pagina hebben kunnen jullie er zelf bijdragen opzetten.. zo niet, stuur maar door en dan zet ik het er wel op !!!!!!
Let's Rock 'n' Roll !!!
13 november 2015 22:49
je kunt ook verwijzen naar berichten op het forum hier ... staat interessante tussen
13 november 2015 22:52
voelt iemand zich geroepen om een samenvattende pdf te maken? thumbs up

Uw Optiecoach :
13 november 2015 22:59
Het begin is gemaakt .. spread the word eh dudes!
14 november 2015 12:29
Nogmaals de link: [www.facebook.com]

Ik heb een mailtje verstuurd naar de monest mailing list.
Kan daar ook geen tekstje ofzo dat blijft staan bovenaan? Of werkt dat zo niet?

Anyway ... als we dat verder kunnen verspreiden en misschien als ook andere beleggingssites of boekjes of weet ik veel wat de link kunnen verspreiden, dan wordt het misschien wel wat.

Hoe dan ook: goed initiatief!
25 november 2015 15:54
broker Lynx over spec. taks

[www.lynx.be]

Uw Optiecoach :
25 november 2015 16:03
Laat ons nog niet te vroeg juichen (want het is nog niet definief) maar dit lijkt voor de meesten onder ons toch goed nieuws:
ETF's, CFD's en Forex vallen er niet onder!
Opties gedeeltelijk. Opties die waardeloos expireren vallen er niet onder !
Dat betekent dat het doorrollen van geschreven opties (gesteld dat je blijft doorrollen tot ze waardeloos vervallen) er niet onder valt ..!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2015 16:04 door Ray_Johnson.
25 november 2015 17:08
ETF's lijken mij onzeker, een index is tenslotte een korf van aandelen.

En doorrollen betekent positie verkopen en nieuwe kopen, dus wel taks, tenzij het met verlies is natuurlijk...
25 november 2015 19:15
ercks Schreef:
> En doorrollen betekent positie verkopen en nieuwe kopen, dus wel taks, tenzij het met verlies is natuurlijk...
Als je een geschreven optie doorrolt, zal de gesloten positie normaal gezien wel op verlies staan. Anders hoef je niet door te rollen.
Ik heb tenminste nog nooit een winstgevende short optie doorgerold ...
Mocht die positie toch op winst staan, dan kun je er nóg 33% speculatietaks op te betalen. Dan hou je nóg iets over eh.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2015 19:17 door Ray_Johnson.
01 december 2015 15:04
[www.tijd.be]

Het was te denken. Gaan ze wsl eerst via belastingaangifte werken omdat het voor de banken niet duidelijk is en de tijd op is.
Hoe kan het dan voor ons wel duidelijk zijn om de belastingsaangifte te doen ?
01 december 2015 15:33
AntiHEB Schreef:
> Het was te denken.
--- Een absurde maatregel kan uiteraard nooit op een verstandige manier ingevoerd worden. Of wat had je gedacht ....sad smiley
01 december 2015 17:16
Ik wil hier absoluut geen valse hoop geven maar ik heb reeds een aantal soortgelijke commentaren gelezen en meer en meer begin ik te geloven dat er wel eens enige grond van waarheid zou kunnen inzitten :

Het gaat als volgt :

De speculatietaks is een zoethoudertje voor de CD&V maar het lijkt er meer en meer op dat niemand echt gehaast is om hier werk van te maken, niettegenstaande banken reeds meerdere keren aan de alarmbel trokken omwille van de te korte tijdsperiode. Het advies van de Raad van State loopt echter vertraging op waardoor een wettelijke toepassing op 01 januari 2016 niet meer aan de orde is, toch niet volgens de manier waarop het voorzien was.

Bovendien is de kans bestaande dat het advies wel degelijk 'negatief' is. Hoe kan je een maatregel die wel de privé-belegger raakt maar niet de banken (fondsen zijn vrijgesteld) als niet discriminerend beschouwen (gelijkheidsbeginsel??)?

Maar zou de NVA er eigenlijk wel wakker van liggen mocht er een negatief advies volgen? Neen, denk ik zo... Uiteindelijk werd daarin enkel toegestemd om 'anderen' te vriend te houden en een akkoord uit de brand te slepen maar als het advies negatief is en de speculatietaks er toch niet zou komen, kunnen ze hun handen perfect in onschuld wassen...

Te ver gezocht? Misschien.... of zelfs waarschijnlijk maar in ieder geval zijn we nog niet aan 'de nieuwe pattatjes'..... ;-)

Kristoff
ChartMill.net
ChartMill.com
01 december 2015 18:03
Ik vraag me zelfs soms af of zo'n taks überhaupt wettelijk is ... het is alsof je een bedrijf zou gaan belasten op z'n omzet
01 december 2015 18:04
en dan slepen we er het gelijkheidsbeginsel (het feit dat sommige mensen benadeeld worden en andere bevoordeeld) nog niet bij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2015 18:04 door dve845.
01 december 2015 20:05
dve845 Schreef:
> ... het is alsof je een bedrijf zou gaan belasten op z'n omzet
--- Nog veel erger: alsof je een bedrijf zou gaan belasten op zijn verkoopprijs, maar dat de inkoopprijs daar niet mag van afgetrokken worden!!
01 december 2015 22:08
Ray_Johnson Schreef:
-------------------------------------------------------
> dve845 Schreef:
> > ... het is alsof je een bedrijf zou gaan
> belasten op z'n omzet
> --- Nog veel erger: alsof je een bedrijf zou gaan
> belasten op zijn verkoopprijs, maar dat de
> inkoopprijs daar niet mag van afgetrokken worden!!

Of toch de omzet zoals we zeggen ... ;-)