[Bol.be] The New Science of Technical Analysis

Het tweede boek draagt de titel ‘The New Science of Technical Analysis’ van de hand van  Thomas R. DeMark. Als er aan dit boek één iets slecht is dan is het enkel de titel. Maak bij deze titel immers niet de foute veronderstelling die wij maakten dat dit om nog maar eens een boekje voor beginners gaat waarin technische analyse wordt verheerlijkt als de nieuwe wetenschap die U gaat rijk maken. Nee, de titel maakt allusie op het feit dat het boek de klassieke denkbeelden uit de technische analyse helemaal op z’n kop zet en op een nieuwe manier belicht, door subjectieve zaken op een objectieve manier te vertalen. Net zoals wij dit in dit nummer deden voor de ‘subjectieve’ begrippen steun en weerstand. Dat deze niet subjectief hoeven te zijn bewezen we U hopelijk vandaag. En datzelfde doet Thomas R. DeMark met zowat alle subjectieve concepten uit de technische analyse. Hij maakt ze hard en sluitend.

Ook hij maakte, los van wat Clayburg schreef, een aantal ideeën in ons wakker en deed het concept van steun- en weerstandsgetal verder rijpen tot wat het momenteel is. Met deze auteur hadden we over onze concepten ook al emailverkeer. Hij vereert ons met een bezoek bij z’n volgende oversteek naar Europa. We kijken er al naar uit. Thomas R. DeMark maakte vooral veel furore bij institutionele beleggers met ondermeer zijn ‘sequential system’. U kunt ook hierover in deze nieuwsbrief nog meer verwachten. Maar wacht U vooral daar niet op om deze boeken te bestellen en te lezen. Ze zijn van de beste in hun soort. De eerste die we beschreven is de moeilijkste voor beginners, althans zo schatten wij dit in. Het tweede boek laat zich ene stuk makkelijker verteren en is ook per hoofdstuk te lezen.