Hot Trading Secrets

De Taipan Group is samengesteld uit experts, stuk voor stuk de besten in hun niche op de financiële markten. De groep is zelfs met de nodige assertiviteit (of is het arrogantie) genoemd naar de flamboyante entrepreneurs die grote fortuinen verzamelden in de ‘China Trade" van de 19"de eeuw. De Chinezen bedachten deze ambitieuze ‘captains of industry" de naam ‘taipans" of vrij vertaald ‘grote bazen". Christoph Amberger, executive publisher en tevens auteur, gaat in z"n boek ‘Hot Trading Secrets" dieper in op de systemen die er toe hebben geleid dat ze staan waar ze vandaag staan: aan de top. In een eerste deel van z"n boek gaat hij de macro-economische toer op. Hij maakt brede beschouwingen over hoe en waarom ondermeer Amerika niet half zoveel last zal hebben van de vergrijzing als Europa en waarom het wel eens goede beurstijden zouden kunnen zijn in wat hij noemt ‘the final wave" tot de wereldeconomie terug in z"n cyclisch slop zal raken zo"n half jaar tot 18 maanden na de olympische spelen in China van 2008. Eerlijkheidshalve dient gezegd dat wij dit eerste deel eerder met een filosofische dan wel financiële bril hebben gelezen (en sommige van z"n postulaten hebben ons wel aan het denken gezet). Die deadline valt immers samen met wat anderen de 4-jaars cyclus van de beurs hebben gedoopt. Maar kom, het is vooral het tweede deel van dit boek dat ons als dynamische beleggers liet watertanden. Per hoofdstuk wordt in geuren en kleuren het ontstaan, de karakteristieken en concrete trades van elk van hun tradesystemen uit de doeken gedaan. Elk van die systemen heeft trouwens z"n eigen newsletter en wordt door andere specialisten opgevolgd. Een voorsmaakje van één van deze systemen vind je in detail in deze nieuwsbrief. Ook van dit boek is het niet de laatste keer dat we het hier vermelden. Ook de andere systemen lichten we ten gepasten tijde door. Het boek kreeg dan ook een plaatsje op het bovenste schap van onze beursboekenkast.

Voor meer informatie over de Taipan Group en hun Dynamic Market Alert (of kortweg DMA) kun je terecht op: